July 8, 2004
denstore wrote: AN7 sägs vara ett bra kort om man vill nå hög FSB, och det är ju precis vad man vill på en låst Barton.
okej jo det har jag hort tidigare med, vilka bios ska man satsa pa ett sant kort och samt hur ska flashningen av bioset ga till pa enklast och sakrst satt??
March 11, 2003
ntm wrote: [quote=denstore]AN7 sägs vara ett bra kort om man vill nå hög FSB, och det är ju precis vad man vill på en låst Barton.
okej jo det har jag hort tidigare med, vilka bios ska man satsa pa ett sant kort och samt hur ska flashningen av bioset ga till pa enklast och sakrst satt??
Du kan nog börja med att köra orginal-BIOS:et, då jag skulle gissa att din Bartons maxfrekvens stoppar innan om du inte har väldigt bra kylning. Vad har du för kylning på den nu?
July 8, 2004
denstore wrote: Du kan nog börja med att köra orginal-BIOS:et, då jag skulle gissa att din Bartons maxfrekvens stoppar innan om du inte har väldigt bra kylning. Vad har du för kylning på den nu?
okej vinner man inget annat pa att flasha bios anda? tankte finputsa installningarna osv osv tex battre stabilitet med en flash uppgradering?
edit: jag har en Arctic cooling Cooper Silent 2 den ska officielt klara XP3400+ iaf
March 11, 2003
ntm wrote: [quote=denstore]Du kan nog börja med att köra orginal-BIOS:et, då jag skulle gissa att din Bartons maxfrekvens stoppar innan om du inte har väldigt bra kylning. Vad har du för kylning på den nu?
okej vinner man inget annat pa att flasha bios anda? tankte finputsa installningarna osv osv tex battre stabilitet med en flash uppgradering?
Ibland kan det ge resultat. Men jag tycker nog att man skall titta på vad korten presterar orginal först och främst. Hur pass man kan tweaka och modifiera är så individuellt från kort till kort.
December 30, 2003
ntm wrote: [quote=kwansa]vilken cpu?
btw vad far du for 3Dmark03 score ? kmr ha liknande system om jag koper ett Asus E-Deluxe kort
~5800 oklockat graffe...men cpu@2200 mhz
*edit* slå ett slag för asus...dom kan dem med 😉
July 22, 2003
Jag skulle köpt ett An7, NF7-S 2.0 eller Dfi Lanparty rev B. Jag själv har använt NF7-S, vilket var ett mkt bra kort, och just nu använder jag ett AN7 som inte var alls bra. Tills tictac kom ut med sitt modifierade bios, så nu gör den iaf 220fsb utan problem. Har dock sett många som köpt kort nu på senare tid som kommit upp i hastigheter runt 230-240, vilket får betecknas som riktigt bra. Sen att kortet kan ge 3.2V till minnena utan någon modifikation är ju också ett stort plus.
Så jag skulle rekomendera ett An7 om du nu ska köra på socket a...
2 Guest(s)