April 17, 2001
Asus kortet funkar Kanon fint! Men då är det ju de att man får lägga ner en del jobb för att kunna ändra multipeln. + att man måste löda dit ett motstånd (litet jobb) om man vill gå Över 1.85 Volt, å det vill man ju med en T-Bird 1200. Kanske vänta ett tag på Abit KG7 ? Men prestanda mässigt vet man ju inte så mycket om det kortet.Det man där imot
vet att det kommer att bli relativt dyrt.
-----------------
SOMETIMES YOU HAVE TO BURN TO CREATE !
Duron 600@1217 MHz.
Mjöde
[ Detta inlägg ändrat av Mjöde 2001-06-08 22:36 ]
Jag vet inte om jag skulle rekomendera ett modekort baserat på Ali kretsen.. VIA, SiS och AMDs chip är bättre än Alis.. Så ag tycker nästan du ska vänta lite för att se vilka nya moderkort som kommer inom en snar framtid..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-06-08 22:59, skrev Anton:
Jag vet inte om jag skulle rekomendera ett modekort baserat på Ali kretsen.. VIA, SiS och AMDs chip är bättre än Alis.. Så ag tycker nästan du ska vänta lite för att se vilka nya moderkort som kommer inom en snar framtid..
SiS? Hehe det är ju ÄKTA budget ju
Och buggigt som f-n
March 4, 2001
Twilighter: Deras 735 är ett budget chipset, det kommer att kosta mindre än andra chipset och prestera ungefär lika snabbt som AMD 760...det har ungefär samma funktioner som AMDs 760 chipset men det har några saker till, en he**etes massa buggar,dålig prestanda och Sis är ett litet företag som inte har möjlighet att få ut detta chipset klart innan det blir omodernt...
det har ungefär samma funktioner som AMDs 760 chipset men det har några saker till, en he**etes massa buggar,dålig prestanda och Sis är ett litet företag som inte har möjlighet att få ut detta chipset klart innan det blir omodernt...
Det har ju verkligen inte dålig prestanda.. Sen vet vi ju faktiskt inte hur det blir med deras förmåga att leverera tillräckligt många chipset.. men de kan ju faktiskt lyckas! Även om jag också är skeptisk..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
Anton och Twilighter: Man måste vara lite realistiskt, dessutom tror jag inte att moderkortstillverkarna vill ha ännu fler moderkortschipset och speciellt inte Sis chipset eftersom det inte utmärket sig på något speciellt sätt och moderkortstillverkarn litar antagligen inte på SiS pga tidigare buggiga chipset. Dessutom är KT266 ett billigt chipset som antagligen kommer att slå igenom när nästa revison av chipset kommer...
March 4, 2001
2001-06-09 23:44, skrev Anton:
det har ungefär samma funktioner som AMDs 760 chipset men det har några saker till, en he**etes massa buggar,dålig prestanda och Sis är ett litet företag som inte har möjlighet att få ut detta chipset klart innan det blir omodernt...
Det har ju verkligen inte dålig prestanda.. Sen vet vi ju faktiskt inte hur det blir med deras förmåga att leverera tillräckligt många chipset.. men de kan ju faktiskt lyckas! Även om jag också är skeptisk..
I vissa applikationer så presterar SiS chipset faktiskt sämre än andra chipset...
2 Guest(s)