April 12, 2003
Hejsan jag ska köpa mig ett nforce2-kort, det får inte kosta för mycket och det ska ha goda överklockningsmöjligheter.
De korten jag har tänkt på tidigare är: epox 8rda3+ och abit nfs-s v2.0
Vad jag har hört tidigare så skall tydligen båda dessa kort vara mycket bra när det gäller just överklockning, abit-kortet är några hundringar billigare än epox kortet, så abit-kortet låter som det bästa valet för mig.
Men som sagt vill jag ha det kort som är bäst i överklockningssyfte, helst skall man kunna extremeklocka cpu'n utan att behöva modda mobo:t
Vilket av dessa tycker ni att jag ska välja? eller är det kanske något annat mobo som är bättre?
April 11, 2003
Hej hej, jag tycker du ska köpa abit nfs-s v2.0. Det ska jag göra i sommar iallafall.(tror jag) Här har du nått att bita i, och bilda din egen uppfattning om vilket mobo du ska köpa.
https://www.nordichardware.se/.....x.php?ez=5
Lycka till
February 4, 2002
Konrad wrote: kan man få abit-kortet lika stabilt när man har klockat mycket då? jag tänker på att man inte kan öka vcoren så mkt som man kan på epox-kortet
Vcoren på Abitkortet går väl upp till 2.3volt så det borde ju räcka Själv skulle jag troligtvis valt Epox 8RDA3+ Jag är nästan säker på att vdd-volten kan ökas på detta kort till 2.0v
March 10, 2003
SeizE wrote: man ska tydligen kunna öka multiplern på abit kortet över 12.5 som är max på epox kortet men jag vet inte vilket tål högst fsb men abit kortet verkar vara bäst om man ska pressa ut det yttersta ur cpu'n
12.5 multipler är inte max på epox kortet. iallafall inte på 8rda+. jag kan ändra multipler till typ 20 eller nåt på mitt kort.
2 Guest(s)