August 8, 2003
Vilket företag föredrar ni som gör Radeon9800PRO?
Jag säger Gigabyte. det sägs att det klockar bäst och en polare till mig klockar det väldigt bra. Jag klockar mitt väldigt mycket, fast då är det med mycket grafikbuggar. Han klockar sitt lika mkt, även mera utan grafikbuggar. jag har Sapphire Radeon9800PRO.
Jag är sugen på hercules, för visualliteten... men vafan.
February 4, 2002
NHOC_Frozen wrote: [quote=Arne Anka]Mitt Sapphire 9800PRO är helt ok klockar upp till 453/391 (782)
oftopic:
jag ser på din sign och undrar borde inte du får me i 3d mark typ kanske 21500 lr ngt i den stilen din dator klockar redigt bra 🙂
Absolut!!
Jag ska snygga till 3dmarkresultatet snart Just nu har jag inget nätaggregat i den datorn
August 8, 2003
Arne Anka wrote: Mitt Sapphire 9800PRO är helt ok klockar upp till 453/391 (782)
Om jag kommer ihåg rätt så har du bytt ut din kylflens... Har du det?
Till vilket? Jag vet inte mycket om grafikkort när det gäller den fronten. Till vad har du bytt och hur gjorde du? If you'd like to share...
February 10, 2003
Troopah wrote: 2ns?! ofan det är ju jävligt mkt bättre än mitt. Mitt är ju 2.8. Klarar inte klocka alltör mycket. Men säg till senare när du fått ditt GPUblock och klocka. Men kan du inte klocka ditt minne bara och se hur högt du kommer? om du vill. Tack
testat att klocka minnena lite nu, kom upp till 732MHz fast då kom de artifakter efter ett litet tag, troligen pga värme problem, har ingen kylning på minnena så
*edit* dom är ju varma som fan oklockade i vanlig windowsanvändning
February 4, 2002
Troopah wrote: [quote=Arne Anka]Mitt Sapphire 9800PRO är helt ok klockar upp till 453/391 (782)
Till vilket? Jag vet inte mycket om grafikkort när det gäller den fronten. Till vad har du bytt och hur gjorde du? If you'd like to share...
Just nu har jag enbart monterat kylflänsar till minnena Innan de klockade dom upp till 378
February 10, 2003
har kollat lite, sett några olika reviews av Gigabyte kortet, verkar som om samsung försöker "luras" lite genom att inte sätta ut hur många ns det är på minnena "sist på minnena står det 2A och enligt reviewsen och en länk till samsungs hemsida så är det 2,8ns minnen...
isf så blev man ju lite besviken när man trott att det var 2ns på de...
aja får hoppas att det går en liten bit iaf
August 8, 2003
Mitt klockar till 372. Vad ska jag ha för kylfläns på mitt radeon då?
Behöver jag byta ut kopparskiten på hercules också? blir de bättre me en fin zalman? rekommendera gärna va ja ska ha för kylning på graffet för att klocka så mkt som möjligt ^^
Arne Anka wrote: [quote=Troopah][quote=Arne Anka]Mitt Sapphire 9800PRO är helt ok klockar upp till 453/391 (782)
Just nu har jag enbart monterat kylflänsar till minnena Innan de klockade dom upp till 378
1 Guest(s)