February 4, 2002
Blev lite sugen på att klocka processorn har en XP1800 och har rätt bra kylning i lådan och på processorn(Alpha 8045) Har inte tänkt att låsa upp processorn(tror jag)men man kan ju höja fsb. Så här har jag tänkt mej Cpu clock 133 höja till 143= 1644,5mhz och man ska tydligen vad jag läst även dra upp vcore 1,75 till 1,80.Jag kör cas2 på mina SamsungPC2100 minnen.Bör jag ändra tillbaka till cas 2,5 eller spelar det ingen roll.System Performance i bios står på turbo behöver jag dra ner där Jag vill va helt säker på att jag gör rätt
November 25, 2001
Cas2 innebär att ramminnet kör 2 klockcyklar typ att han kontrollerar informationen 2 ggr innan den används... detta går fort utav bara hvete. Cas 3 är samma sak förutom att det blir 1 extra klockcykel dettan kan ju göra lite skillnad ioch med att minnet blir 50% slöare typ....
February 4, 2002
Gick hur bra som helst att köra fsb 143 fick höja vcoren lite bara men vid 144 tog det stopp Har provat höja vcore till 1.85 och minnet till 2.8 men det är stopp visst i Windows funkar det men när jag ska köra 3D Mark går det inte Datorn vill starta om efter 3:dje testen Några ideer ???
August 22, 2005
Min dator bootade också i 3dmark häromdagen... Fast då körde jag iof min 1.8@2.53 ghz med 1.5V (orginal) till vcore...
Att datorn bootar under 3dMark är ett tydligt tecken på att systemet inte är stabilt, vare sig det är processorn som får för lite volt eller om det är minnena som bromsar... Du ska nog hålla dig kring 140 i fsb, som läget är nu...
July 7, 2002
dina minnen lär det inte vara någon fel på iallafall.. samsung är bästa överklockarna... har för mig att minnena gillar höga spänningar.. är inte riktigt säker =)
jag kör min 1800+ i 143fsb och den funkar utmärkt. har en taisol som jag har böjt ut och satt en 92mm fläkt på =). har kört 12tim cpu stability test utan problem..
1 Guest(s)