August 14, 2001
Tja, e i behov av vinklade slangnipplar till en Eheim 1250, kan ej ha d som sitter på, iaf ej den som går uppåt, får ej plats, finns det något ställe att köppa sånna på? Eller måste jag göra egna? vore helt klart bekvämare å köpa klara 🙂 pris är ej SÅ viktigt, självklart inte 100kr styck, men 50-60, kanske lite högre gör inget... rör sig ju trots allt bara om 2st..
August 14, 2001
Det är inte vinklade slangnipplar till en Eheim 1250, ser jag tydligt, det är slangvinklar, behöver, som jag skrev, vinklade slangnipplar till en Eheim 1250, inget annat, får ej plats att använda d medföljande som sticker rakt ut, räcker ej på höjden, och blir krångligt att använda till andra sidan med, men tror jag kom på ett sätt... tror det borde gå ganska bra att gjuta, sen gänga det, borde funka fint, tycker jag...gäller bara få d tätt sen, men lär väl gå det med...
December 18, 2002
Det är ju bara att köpa en vinkel med rätt gänga för pumpen.
På med lite gängtejp och skruva på.
Gå till en lokal butik som säljer sånt där, ta med pumpen och be dom mäta med ett skjutmått.
Svårare än så är det inte... Se till nu bara att du inte drar för hårt och spräcker plasten.
EDIT: Iofs räcker det nog att du tar med in & utlopps pluggarna.
ggl
August 14, 2001
Var säljer d sånna rör då? för VVS-butiker verkar ha något d kallar "rörgänga" hm.. R-mått tror jag det var, tror ej Eheim använder sig av det, ser ut som vanliga gängor (M-gängor) tycker jag, men vet ej... kanske är rörgängor, får kolla mer på d, är ju inte så svårt å gjuta själv annars... blir ju billigare 🙂 bara fixa någon form, som hålighet hittade jag en armerad sladd som går ganska bra å böja som man vill, rätt tjocklek för trycksidan, hade även en siloconslang jag kunde trä över, från en gammmal kaffebryggare, med denna på blev det rätt diameter för sugsidan, får se hur jag gör, roligare å ha nåt man gjort själv ju 😛 kanske iaf ger gjutandet ett halvhjärtat försök
1 Guest(s)