July 30, 2010
Imlal;1270300 wrote: Fullständiga systemspecs är i7-960 @ 4015MHz, 18GB DDR3 @ 1600MHz 9-9-9-24, GTX 480 @ GPU 792MHz Shader 1584MHz Mem 1937MHz, HDD OCZ Vertex 2LE 128GB.
***Bild***
Vad har du 18GB minne till? för syns skull? 😀
Håller på att uppdatera mitt eget resultat för AMD. Ny processor och kylare. Skumt är det att när jag körde med Phenom II 955BE så kunde jag inte ha NB på 2400 för då blev det crc fel i vissa program och att programmet kraschade ibland, men med min nya Phenom II 1100T går det utan problem. Kan tillägga att det bara gäller på Gigabyte moderkortet, inte mitt AM3 Asus noderkort för där funkar det prima att köra NB i 2400. Väldigt konstigt är det i all fall
January 19, 2003
Viking1962;1270338 wrote: Vad har du 18GB minne till? för syns skull? 😀
Umm... Köpte ett 12GBs kit när jag redan hade 6GB och funderade vad jag skulle göra med 6GB-kittet så beslutade jag mig för att det kunde sitta kvar. De har ju inte direkt något värde idag så. Mycket vill ha mer 😛
Nästa projekt är att få till 2d surround gaming med 3x24" Allt som saknas är en 24" ett GTX 480 samt ett nätagg som orkar, men det är på G 🙂
June 8, 2006
Så, nu har jag iaf kört en runda. Hojta till om jag missat att ställa in något så ska jag försöka fixa det nästa gång. Nu tryckte jag bara på "start" typ. 🙂
[Image Can Not Be Found]
July 30, 2010
blossa;1270983 wrote: Så, nu har jag iaf kört en runda. Hojta till om jag missat att ställa in något så ska jag försöka fixa det nästa gång. Nu tryckte jag bara på "start" typ. 🙂
[Image Can Not Be Found]
Vad i h-e, gör inte en bulldozer mer än det där. Fast nu ser jag att det är grafiken som failar och inte processorn
June 8, 2006
CPU-scoren ser väl inte helt galen ut? Eller? Klock för klock så presterar den kanske inte så bra i jämförelse, men det ser ändå ut att vara det högsta som är postat i denna tråd. (med risk för att ha missat något 😀 )
Att 3D är lågt har ju sin förklaring... LOL 😀 Memory Mark vet jag inte vad det innebär, men den ser låg ut jämfört med vad minnena/datorn presterar i andra benchmark. Disk Mark är iaf delvis lågt pga av min hyfsad urdåliga disk, men att det skulle vara så lågt trodde jag inte.
EDIT: Jag kör utan CD, men det kanske märktes... 😉
June 8, 2006
Jag är inte helt säker på att det låga totalresultatet är kopplat till CPUn. CPU-scoren ser som sagt ok ut. (Jämförelse: http://www.cpubenchmark.net/cp.....Eight-Core ) Eller finner du något som antyder att det är själva CPUn?
Jag ska köra lite andra bench och se vad jag kan få fram. Just detta bench gav oroande siffror på framför allt minnena så jag ska se vad andra benchmarks tycker om minnena.
HD- och grafik-prestanda är totalt ointressant i detta skede av tester, men framöver ska jag försöka köra någon runda i detta bench med iaf bättre grafikkort. 🙂
January 17, 2004
Viking1962;1270989 wrote: Vad i h-e, gör inte en bulldozer mer än det där. Fast nu ser jag att det är grafiken som failar och inte processorn
skulle vara roligt ifall du kunde göra en graf / stapel vem som fått mest i cpu mark? eller en sån här graf över hela testet om det inte är för jobbigt?
5min i google docs, roligt o leka eller hur 😉
July 30, 2010
Disney;1271011 wrote: skulle vara roligt ifall du kunde göra en graf / stapel vem som fått mest i cpu mark? eller en sån här graf över hela testet om det inte är för jobbigt?
5min i google docs, roligt o leka eller hur 😉
Visst kan jag det. Ska jag blanda Intel och AMD då? Ska jag göra såna där streck iställt? har inte använt det förut
blossa;1271009 wrote: Jag är inte helt säker på att det låga totalresultatet är kopplat till CPUn. CPU-scoren ser som sagt ok ut. (Jämförelse: http://www.cpubenchmark.net/cp.....Eight-Core ) Eller finner du något som antyder att det är själva CPUn?
Jag ska köra lite andra bench och se vad jag kan få fram. Just detta bench gav oroande siffror på framför allt minnena så jag ska se vad andra benchmarks tycker om minnena.
HD- och grafik-prestanda är totalt ointressant i detta skede av tester, men framöver ska jag försöka köra någon runda i detta bench med iaf bättre grafikkort. 🙂
Nej, jag skrev det efteråt att det var 3DMarken (grafikdelen) som var en av orsakerna. Processorn var faktiskt bäst av alla såg jag
July 30, 2010
Disney;1271020 wrote: kan ju vara roligt o blanda då det blir så få streck, men prova dig fram? hojta till ifall du behöver hjälp eller något 😉
Om jag ska göra med olika tester så måste jag ju se alla resultaten och det gör jag ju inte då dialogrutan med slutresultatet ligger överst på vissa bilder. Nu har jag gjort staplar med CPU Marken i alla fall
January 17, 2004
Viking1962;1271027 wrote: Om jag ska göra med olika tester så måste jag ju se alla resultaten och det gör jag ju inte då dialogrutan med slutresultatet ligger överst på vissa bilder. Nu har jag gjort staplar med CPU Marken i alla fall
trevlig graf, men att bulldozer vinner var lite otippat?
har dock x6 1075 gjorde det tydligare i min post också, ska försöka göra mitt resultat bättre men får se när jag har tid för det....
kan ju säga att jag kör 1,28v vcore tror inte det är många som kör mindre än det 😛
January 17, 2004
Ctrl;1271041 wrote: Fast körde inte Bulldozern i ganska hög Hz? Skulle vi med Intel till samma Hz kommer säkert våra cpu springa iväg lite extra.
hur snabbt kör du din intel?
o till alla intelanvändare med snabba cpuer se nu till så att bulldozern inte ligger på top för länge 😉
June 8, 2006
March 10, 2003
Okidooki, då kör vi på lite då. I förra testet körde jag 4000mhz och hamnade på efterkälken, så dags att visa att jag inte köpte en seg CPU. Gjorde ett nytt test i 4400mhz och fick:
[Image Can Not Be Found]
Sedan testade jag 5000mhz och den verkade inte gnälla, så jag fick:
[Image Can Not Be Found]
Mina delar är dessa:
[Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)