January 4, 2003
Vad är det för mening och överklocka sin prolle när man inte kan spela med den nya prestadan.
Fick "Critical Error" när ja försökte spela Raven Shield (Senaste patchen), ENDA sättet och få igång spelet var att sänka min prolle till defult från 2300 mhz som ja kört den på i ett halv år nu. Fick inte igång spelet med 5 mhz överklockning enns:
Critical Error
CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1837 MHz with 511MB RAM
Video: RADEON 9800 (6430)
General protection fault!
History: UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
--------------------------------------------------------------------------------
Jag har tidigare haft detta problem med HALO för ett bra tag sen så detta är inget nytt för mig, men varför ska de va så fattar jag inte. Jag har ju torterat prollen i 24h för att va säker på att den pallar. Men va e det för mening med det när man inte kan spela dessa spel iaf. Som om dem har slags skydd mott överklockning.
PS:De 2500+ me NFS-7 jag använder.Tempen vid 2300 Mhz ligger under 50 vid idle.
EDIT:Funkar inte även om jag underklockar till 1700 Mhz.
March 6, 2003
ja men min funkar spel med överklocka men enda funkar inte 3D MARK 2001SE och 3DMARK 03 .
finns bra tips här
December 18, 2002
Sardaukar wrote: [quote=DEEPBLUE][quote=BearznaiL]DEEPBLUE: Varför skriver du helt sjukt konstigt? Fattar inte ett ord.
Vad då ? du själv helt sjuk oxå med !
jag skit i er om det .. jag tänker hoppa av av NH länge vad håller med ni inte svar o hjälp till nån noll !
nån som förstod? 🙄
ge er..
March 6, 2003
GooGeL wrote: [quote=BearznaiL]DEEPBLUE: Varför skriver du helt sjukt konstigt? Fattar inte ett ord.
killen är döv, om jag inte minns fel...
nä du har rätt ! jag är döv så klart !
nån förstår vad jag menar men jag lite förbannde nån skriv helt sjuk . inte kul !
men jag menar inte alla bara som nån skriv .
okej ?
March 5, 2002
Matts wrote: Vad är det för mening och överklocka sin prolle när man inte kan spela med den nya prestadan.
Du har inte överklockat så som man skall göra. Visst, du har rätt, varför köra överklockat om det inte är stabilt? Tja, fråga dig själv du vill ju ha det stabilt eftersom du inte ställt in "rätt" inställningar som gäller för dina komponenter vid överklockning, såsom vcore, vdimm, latens, kylning osv osv. För att få en 100% stabil dator som är överklockad till max, se min guide :).
February 21, 2003
deepblue, förslag...
skriv i din signatur så slipper du dumma påhopp av?
cheers
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
May 10, 2003
DEEPBLUE wrote: [quote=GooGeL][quote=BearznaiL]DEEPBLUE: Varför skriver du helt sjukt konstigt? Fattar inte ett ord.
killen är döv, om jag inte minns fel...
nä du har rätt ! jag är döv så klart !
nån förstår vad jag menar men jag lite förbannde nån skriv helt sjuk . inte kul !
men jag menar inte alla bara som nån skriv .
okej ?
Jag fattar vad du menar DEEPBLUE och det borde de flesta göra 🙂
March 6, 2003
BearznaiL wrote: DEEPBLUE: Jag visste inte att du var dövv, därför ber jag om ursäkt.
Däremot så har jag en döv kompis som varit döv sedan födseln, och hon kan skriva perfekt. Vad beror det på? :/
Nog Offtopic.
ja okej . jag känner några från sthlm .
beror på folk skriv fel men en del dom skriv rätt på .
men så vi kan glömt den nu okej ?
så vi kan snakka om överklocka eller nåt som behöver hjälp .
January 22, 2002
Nice wrote: Om man har varit döv sedan födseln så kan de kanske vara lite svårt med ord sammansättningen....eller hur Zap !?
Det var precis det jag frågade om... Jag har två kompisar som e gravt hörselskadade och ingen av dem har några problem med att skriva text. Rent logiskt så tycker inte jag skriftspråket borde påverkas av en eventuell ofömåga att höra språket eller tala det.
Inget illa ment mot dig DeepBlue, jag blev bara lite intresserad av hur det egentligen hänger ihop.
3 Guest(s)