May 3, 2002
Hej
Har kört min waterchill nu i ett par månader och upptäckte nyss att det är en massa vit gegga i slangarna, blocken, ja överallt kan jag nog säga.
Jag blandade destillerat vatten (batterivatten) och den antialg-vätskan man fick med så hur har det kunnat bil så här?
Vad är det för något?
Hur ska jag få bort det? Tror ni det räcker med att tömma ut vattnet och sen skölja eller ska man använda nåt starkt också?
Bilder:
http://upload.stormaz.servebee.....irec=R3dg3
Tack för tipset x-per 🙂
February 12, 2003
http://upload.stormaz.servebee...../index.php
Där är det helt fritt att lägga upp en bild 😉
April 7, 2002
R3dg3 wrote: Hej
Har kört min waterchill nu i ett par månader och upptäckte nyss att det är en massa vit gegga i slangarna, blocken, ja överallt kan jag nog säga.Jag blandade destillerat vatten (batterivatten) och den antialg-vätskan man fick med så hur har det kunnat bil så här?
Vad är det för något?
Hur ska jag få bort det? Tror ni det räcker med att tömma ut vattnet och sen skölja eller ska man använda nåt starkt också?Har bild på det också men har ingen sida att lägga upp dom på. Men ni fattar nog ändå.
Om du ska slippa svamp i systemet efter att du gjort rent det är nog enda lösningen att du tvättar slangar och block med nån väldigt stark alkohol.
November 4, 2001
Använd för helbvete inte aseteks antialg vätska!
Skiten bidrar till att det blir massa alger.
Det Vita är inte svanp utan någon annan gegga. Denna gegga uppstår om man tex blandar glykol och antialgvätsakn.
Skölj ur systemet ordentligt och kör med låga konsentrationer av glykol i vattnet (blocketn är känsliga för stark alkohol).
Mina slangar blev gröna av vätskan på under en vecka.
Nu Har jag meckat om systeten så jag har fått mycket högre flöde osv.
October 2, 2003
March 14, 2001
R3dg3 wrote: Så erat tips är att tömma ut vattnet, fylla i nytt vatten blandat med glykol och låta det köra någon timme/timmar?
Sedan tömma ut igen och fylla i nytt vatten blandat med glykol, istället för Aseteks antialg-vätska.Hur mycket glykol ska man ha isf?
Nä ta vanligt vatten när du tvättar rent systemet.. sen kan du ju ta destillerat vatten med ca 10-20% glykol i...
skulle inte de försvinna kan du ju ta någon annat att göra rent med.. spolarvätska, t-röd...
1 Guest(s)