August 6, 2001
Lagt upp en enkel hemsida med bilder på mitt vmoddade geforce 3 ti 200.
February 4, 2002
Är det samma voltmodd som http://www.xbitlabs.com/articl.....cking.html
August 6, 2001
Arne Anka wrote: Är det samma voltmodd som http://www.xbitlabs.com/articl.....cking.html
Ja, det är där jag hämtat informationen från. Hittade inte sidan i helgen när jag letade efter den. Det var ett tag sedan jag gjorde det. Man borde kunna byta ut motsåndet för att öka spänningen mer. Borde det inte bli högre spänning med ett mindre motstånd???
Edit: Tack Arne Anka. Ska lägg till denna länken på hemsidan imorgon. Sitter på jobbet nu.
July 23, 2002
bara en fråga.......hur mycket prestanda fick du ut av det? Har testat att göra den modden på mitt standard geforce3. Men alldrig lyckats få nåt bra resultat. bara att man har kunnat klocka mindre, men jag kanske använder för lågt motstånd till gpun......körde med 600ohm.
August 6, 2001
Roadkill wrote: bara en fråga.......hur mycket prestanda fick du ut av det? Har testat att göra den modden på mitt standard geforce3. Men alldrig lyckats få nåt bra resultat. bara att man har kunnat klocka mindre, men jag kanske använder för lågt motstånd till gpun......körde med 600ohm.
Nu var det ett tag sedan jag testade kortet, men 255/510 kunde jag köra det i helt stabilt. Detta är ju inte så bra på ett geforce 3 ti200. Man måste dock gemföra mot hur högt det gick innan, och om jag inte minns fel så stoppade det vid 220/480. GPU:n var peltier+vattenkylt, både innan och efter vmod. Minnena var det orginal kylfläns på.
February 4, 2002
Roadkill wrote: JAG LYCKADES!!!! funkade skitfint om man använde 1k Ohm motsånd. Har inte orkat sätta på några till minnena men på gpun så funkar det. innan var det stabilt upp till 270MHz i low detail testerna i 3DMark01 nu 280MHz. O i High detail kan jag köra 273 mot 263 innan!!!
Jag provade minnesmodden förrut och den funkade i alla fall inte på mitt Creative Ti200 Jag får väl ta fram lödkolven och testa den andra
August 6, 2001
Roadkill wrote: JAG LYCKADES!!!! funkade skitfint om man använde 1k Ohm motsånd. Har inte orkat sätta på några till minnena men på gpun så funkar det. innan var det stabilt upp till 270MHz i low detail testerna i 3DMark01 nu 280MHz. O i High detail kan jag köra 273 mot 263 innan!!!
Trevligt, trevligt. En riktigt bra överklockning.
July 23, 2002
fixade till minnes moden oxå.......får upp minnena i 622MHz stabilt genom hela 3DMark01. Men sen när man klockar coren o minnena samtidigt så skiter det sig i game1 high detail testet, men det funkar fin fint i alla andra tester. konstigt!! kan bara köra 255/595 där, medan jag kan köra de andra testen i 272/616 även de andra high detail testeran. BLIR FRUSTRERAD!!! 👿
August 6, 2001
Roadkill wrote: fixade till minnes moden oxå.......får upp minnena i 622MHz stabilt genom hela 3DMark01. Men sen när man klockar coren o minnena samtidigt så skiter det sig i game1 high detail testet, men det funkar fin fint i alla andra tester. konstigt!! kan bara köra 255/595 där, medan jag kan köra de andra testen i 272/616 även de andra high detail testeran. BLIR FRUSTRERAD!!! 👿
Vad har du för kylning? Jag körde med peltier + vatten till GPU:n, och en 80mm i sidan på chassiet som blåste rakt på kortet.
August 6, 2001
Arne Anka wrote: På mitt Creativkort funkar det i alla fall inte Nu har jag provat bägge moddarna det blir ingen skillnad alls
Hur högt kommer du? Det kan ju vara så att creative matar på med ganska hög spänning org. och att du redan ligger på vad kortet klarar av. Om du tittar på sidan jag hämtat informationen från, så kan man utläsa hur man mäter spänningen. Mät innan och före så ser du om det blir någon skillnad. Du skulle även kunna sätta en vridpot. för att labba lite.
July 23, 2002
står i signaturen =)
April 26, 2003
Roadkill wrote: står i signaturen =)
Ganska fet fläns till GPU:n och minnet 😀 .
Kör helt orginal (passiv fläns på gpu och strippade minne 😮 ) och får upp min till 240@530.
Kör lite lägre nu då den blir så satans varm under 240@530.
Har precis införskaffat vattenkylning som jag ska fixa i helgen och då får vi se .
January 2, 2003
Roadkill wrote: står i signaturen =)
Hehe, vilket monster 😀
February 4, 2002
Josef wrote: [quote=Arne Anka]På mitt Creativkort funkar det i alla fall inte Nu har jag provat bägge moddarna det blir ingen skillnad alls
Hur högt kommer du? Det kan ju vara så att creative matar på med ganska hög spänning org. och att du redan ligger på vad kortet klarar av. Om du tittar på sidan jag hämtat informationen från, så kan man utläsa hur man mäter spänningen. Mät innan och före så ser du om det blir någon skillnad. Du skulle även kunna sätta en vridpot. för att labba lite.
237/546 utan voltmodd och 237/546 med voltmodd
1 Guest(s)