November 22, 2001
bjorne_ wrote:
Sprit som är så starkt att det brinner dricker man inte specielt mycket av.
Öh, all vanlig 40% systemsprit brinner. vet inte riktigt hur långt ner det går, men antar att brännvin special oxå brinner, den e 32%
Man kan väl iaf pimpla i sig en halv liter eller så.
August 30, 2002
Json_81 wrote: [quote=bjorne_]
Sprit som är så starkt att det brinner dricker man inte specielt mycket av.
Öh, all vanlig 40% systemsprit brinner. vet inte riktigt hur långt ner det går, men antar att brännvin special oxå brinner, den e 32%
Man kan väl iaf pimpla i sig en halv liter eller så.
Den ända spriten jag har fått fyr på är Rom. 83%. Absolut vodka har jag försökt men inte fått fyr på. fast det kanske bara är jag 🙄
August 24, 2002
February 26, 2002
Jag kollade i en formelsamling som vi fick i skolan, där fanns ingen vätska som var bättre på att uppta energi (värme) Däremot fanns det ett par gaser, bla. väte och helium men å andra sidan så blir det mycket mer av ett projekt att dra igång. men fantasin kan ju leka lite...
December 2, 2001
Sveaborg wrote: Varför inte diesel? Det har väl bättre värmeledande förmåga än vatten. När jag man spillde diesel på sig i lumpen höll man ju på att frysa händerna av sig...
Mmm de kan stämma rätt bra men probelmet är att lika svårt som de är att hetta upp diesel är det att kya det! Så efter kanske ett par timmars användning lär inte radiatorn klara att hålla dieseln kall längre.
2 Guest(s)