February 3, 2003
ta volcano 11...Spire har enligt mig aldrig vatt bra på att kyla ner något rejält...Hade en innan...Ush över 40 grader hela tiden...Klarade inte det...TT's är mycket säkrare och om det blir för varm hey bara skruva upp potetiometern och den blir kall...Låter nästan inget @ 2000-3000rpm
December 6, 2002
LorD_Kvadd wrote: ta volcano 11...Spire har enligt mig aldrig vatt bra på att kyla ner något rejält...Hade en innan...Ush över 40 grader hela tiden...Klarade inte det...TT's är mycket säkrare och om det blir för varm hey bara skruva upp potetiometern och den blir kall...Låter nästan inget @ 2000-3000rpm
jag har fått samma uppfattning
visst, ingen klarar av tt på höga varv, men den kyler ändå bra vid 2500 rpm och då är den ljudlös i princip
March 2, 2003
Jag har en Volcano 11, Athlon XP 2800+ och ett Asus A7V600. Enligt Asus-Probe som följde med moderkortet ligger processorn på 41 grader i windows, och det är när fläkten kör på full effekt (låter som en dammsugare).
Jag har hört att Asus generellt sett visar högre temperatur än andra moderkort (av någon konstig anledning). Är detta sant? Hur mycket högre visar de isåfall?
Om inte, vad kan vara fel? Fläkten är korrekt monterad. Jag har en extra 80 fläkt på baksidan av chassit som blåser in luft på processorn.
1 Guest(s)