August 17, 2001
Hur blir era burkar när ni klockar för högt? bluescreens? jag får aldrig sånna utan datorn tvärhänger... har kollat lite på dom olika volten som nätagget levererar.. kör med MBM5 å kan se att +5V ligger på 5.06 idle och sjunker till 4.91 max oklockat å när jag kör klockat 1489mhz (det är en 1333:a) så kan den sjunka ända till 4.86 och Core Voltagen sjunker inte så mycket typ från 1.93 till 1.91.... är det nätaggets fel att jag inte kommer över 1500? har även märkt att +12V ökar från 12.20 till 12.60 v vid belastning (fläkten ökar hastigheten) tyckte jag läste att det kunde bli så när nätagget inte "orkar med" som det skall. jag har ett sunkigt 300w noname. tycker det är lite kasst av en 1333:a att inte komma högre än 1450 (stabilt).. förästen vad är det för volt som är Core 1 i MBM5? Core 0 är ju volten till prollen men vad är den andra? dn ligger på 0.44V vilket är nere på det röda markeringen i MBM5.
hoppas någon kan svara på dessa frågor
February 13, 2001
Jag tror då att det hänger mycket på nätagget när man ska klocka. Mina volt värden pendlar väldigt mycket när jag kör på Max effekt.... Ska testa ett nytt nätagg snart.... 2st näragg har pajat för mig.... Det jag har nu skulle va bättre men det pendlar än jobbigt nog ska ha ett 400watts när nästa lön kommer 😀
December 22, 2000
självklart spelar detta stor roll. jag rekommenderar ett nätaggregat från antec. deras aggregat håller MYCKET hög standard.
400w modellen borde räcka för dina behov.
sedan kan det självklart vara så att du har fått en "dålig" processor. alla processorer klockar inte lika bra och jag har inte personligen hört att 1333 är några kanonklockare.
2 Guest(s)