May 30, 2001
Har klockat min prolle från 1,33 till 1,54
Sen är det mer eller mindre stop intällningarna är 140*11. Jag tror att det är minnet som inte orkar med. Jag har 512 DDR RAM orginal. Och volten är inställd på default, jag har Dipar att ändra volten med men vet inte om det gör någon skillnad, hur mkt ska jag höja i sånna fall bara att testa sig fram eller? Minns inte just nu hur många volt Dafault är på mitt mobo just nu dock.
August 8, 2001
Har 2.65V default på mina crucial DDR. Att ändra volten på de har inte gjort det minsta skillnad för mig iaf. Har testat alla möjliga lägen även 3.00V som e max utan resultat. Det enda som ger märkbar resultat e att höja Vcoren.
chrisjan, vad har du för stepping? Kör du stabilt i 1,54? Är det inte bättre att du sänker multipeln o höjer fsb?
December 22, 2000
att höja spänningen till minnena hjälper i många fall till att man kan klocka högre med dem. men troligtvis så är det din processor som sätter stopp i det här fallet.
att sänka multipliern och höja bussen kräver juh bara ännu mer av minnena och är därför inte ett speciellt bra råd tycker jag
August 8, 2001
On 2001-09-25 22:10, [dannzig] wrote:
att höja spänningen till minnena hjälper i många fall till att man kan klocka högre med dem. men troligtvis så är det din processor som sätter stopp i det här fallet.att sänka multipliern och höja bussen kräver juh bara ännu mer av minnena och är därför inte ett speciellt bra råd tycker jag
Vet inte om hans original minnen, men mer än 140mhz klarar de nog, typ 10x150-154.
Iaf så testade jag din teori, körde 11x139 vilket gick hjälpligt med höjda volt på minne, I/O o VCore. 11x140 gick inte ens med max volt på allt. Kör jag med 9x170, 1,8 vcore, I/O o minne på default funkar det fint. Inte tokvarmt och hyfsade sandra resultat även på minne, vilket defenitivt inte var fallet med 11x139.
1 Guest(s)