December 5, 2001
Hej jag har klockat min p4 1700 ghz till 1785, inte mycket men jag ville börja långsamt ochdet var kanske tur det för redan vid den här klockningen märkte jag en del problem. Asus probe som följer med mitt moderkort p4t varnar om att volten sjunker ibland. den sjunker visserligen bara under en sekund eller 2 men det är oroande. alla olika strömkäller sjunker, ibland e det 12 voltaren ibland 5an ibland vcore. vad e problemet? Ska jag prova att höja volten eller något?
August 13, 2001
December 5, 2001
jag bor i en förort til stockholm så det borde inte vara några problem nätagregatet är på 250 W. Ocxh om det vore så att datorn fick förlite ström borde väl alla olika volter gå ner samtidigt? just nu när jag skrev det är så gick 5voltaren ner till 1,4. lite läskigt. men inget hängde sig eler så så man kanske oroar sig i onödan... men vad händer om jag drar upp 100 mhz til?
November 4, 2001
On 2001-12-23 23:06, Iwin wrote:
jag bor i en förort til stockholm så det borde inte vara några problem nätagregatet är på 250 W. Ocxh om det vore så att datorn fick förlite ström borde väl alla olika volter gå ner samtidigt? just nu när jag skrev det är så gick 5voltaren ner till 1,4. lite läskigt. men inget hängde sig eler så så man kanske oroar sig i onödan... men vad händer om jag drar upp 100 mhz til?
250w intel säger att det är minimum men man ska helst ha 300+.
December 5, 2001
men om det vore så att inte watten räckte till så borde väll dessa volt sjunkningar ske i samband med att cd började läsa eller något liknande. men så är inte fallet.
Jag har tänkt på en sak : Om 12 voltaren gick ner till 1,4 under en sec borde inte datorn hänga sig då? jag vet att det inte är fel på mitt program som kollar volt mm för jag har provat 3 st olika med samma resultat. men kan det vara så att moderkortet skickar felaktig information till programet? tänk om det e fel på tempen oxo!
1 Guest(s)