March 6, 2004
http://www.xbitlabs.com/articl.....dding.html
Ja vad tror ni?
Törs/Kan man testa detta?
Jag har en FET koppar-kylfläns (istället för orginalet)
May 17, 2004
mmm men jag vill inte att det går så varmt sen har jag ett leadtek så jag har inbyggd sensor så att jag får en liten fingervisning om hur det går med värmen. men jag vet inte om jag ska göra modden på gpu och minnet eller bara på gpu, jag tror att jag har ganska sugiga minnen så jag vet inte om det ger nåt. vad säger ni?
May 17, 2004
nä det verkar som kortet skeppas med olikan minnen som är ommärkta så vissa klockar bra andra inte. http://www.xbitlabs.com/articl.....y/faq.html
EDIT: jag tror att det stod där eller om det var i moddnings guiden
November 18, 2003
moname1 wrote: nä det verkar som kortet skeppas med olikan minnen som är ommärkta så vissa klockar bra andra inte. http://www.xbitlabs.com/articl.....y/faq.html
EDIT: jag tror att det stod där eller om det var i moddnings guiden
jo de låter troligare än att 2.8ns minnen som e speccade för 713mhz gör 950 😀 och kanske mer också
May 17, 2004
ursäkta att jag hijackar din tråd lite men jag måste bara fråga! jag har kanske upptäkt ett litet problemas med att ta bort IHS och sen andvända nv silencer 3. eftersom den kylerminnenna också så blir det ju ett glapp på 1mm, är det nån som kör på denna combo 5900xt utan IHS och nv silencer 3 och kan berkräfta att det funkar?
March 14, 2004
moname1 wrote: ursäkta att jag hijackar din tråd lite men jag måste bara fråga! jag har kanske upptäkt ett litet problemas med att ta bort IHS och sen andvända nv silencer 3. eftersom den kylerminnenna också så blir det ju ett glapp på 1mm, är det nån som kör på denna combo 5900xt utan IHS och nv silencer 3 och kan berkräfta att det funkar?
Kör inte utan HS då, skaffa processorfläns och riktiga minnesflänsar... 😀
March 6, 2004
Jag kör med en volcano 11 på min GPU, hoppas det ska funka bra, när man väl ska öka volten på GPU:n 🙂
På mina minnen sitter dom som följer med (orginal-flänsar) när man köper ett Gainward-kort.
Jag hoppas man kan skrämma upp kortet 1000pts mer i 3dmark03 iaf 😀 .... jag får bara 6000pts just nu 🙁
March 14, 2004
Casy wrote: Jag kör med en volcano 11 på min GPU, hoppas det ska funka bra, när man väl ska öka volten på GPU:n 🙂
På mina minnen sitter dom som följer med (orginal-flänsar) när man köper ett Gainward-kort.
Jag hoppas man kan skrämma upp kortet 1000pts mer i 3dmark03 iaf 😀 .... jag får bara 6000pts just nu 🙁
en Volcano11 är tillräckligt kan jag lova 😉
Nu får du köra igång, jag vill se resultat!
March 14, 2004
Casy wrote: I morgon Måndag så tänkte jag göra modden (behöver lite grejer först).
Men jag är ju fortfarande rädd om mitt gfrafikkort, så jag kanske tar det lite försiktigt, jag vill ju inte bränna det... (ännu) 😛
Jag tänkte eventuellt lägga in bilder, hur gör man det?
Nice... Se till att vridpotten står på högsta möjliga ohm innan du startar bara 🙂
Kolla in NH's galleri.
Lycka till! 😉
May 17, 2004
ocz wrote:
Kör inte utan HS då, skaffa processorfläns och riktiga minnesflänsar... 😀
men jag har ju redan tagit bort skyddet och köpt mig en nv 3:a men jag får testa måste bara hämta lite saker hos min pappa, alkohol och sånt. jaja jag får testa annars får jag väl sätta på min whisperrock IV som ligger hemma och samlar damm.
2 Guest(s)