May 24, 2001
Jag har en liten känsla av att datorn blir instabil när man klocka i Win XP iaf i mitt fall, jag har testat en massa olika biosflashningar men kommer inte fram till nått bra i XP. I ena flashningen så står det att den fixar "Reduce Windows XP S3 resume time" Vad är det?
Går det att optimera Win XP på nått sätt så det blir stabilare med överklockning.
Mitt system står i min signatur.
December 22, 2000
biosuppgraderingar är något som ibland skapar mer problem än dom löser. jag har testat mig igenom MÅNGA bios till mitt moderkort innan jag hittade ett som funkerade så bra som jag kräver.
WinXP är inte känsligare än något annat operativssystem från microsoft när det gäller överklockning. Självklart finns det inställningar att göra i bios som kan hjälpa stabilitet. Sedan bör juh tilläggas att WinXP INTE finns som retail ute i butikerna än... vad alla än säger så är oprativsystemet inte final förrän just detta sker.
Jg har kört winXP med mycket skiftande resultat och senast nu med "WinXP corporate edition" .... jag är skeptisk till att detta verkligen är en full final version.
Många buggar med hårddisk kontroller och liknande har jag märkt bland annat.
2 Guest(s)