Win XP och överklockning|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Win XP och överklockning
^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 7, 2001 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en liten känsla av att datorn blir instabil när man klocka i Win XP iaf i mitt fall, jag har testat en massa olika biosflashningar men kommer inte fram till nått bra i XP. I ena flashningen så står det att den fixar "Reduce Windows XP S3 resume time" Vad är det?
Går det att optimera Win XP på nått sätt så det blir stabilare med överklockning.
Mitt system står i min signatur.

[dannzig]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 416
77456
October 8, 2001 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

biosuppgraderingar är något som ibland skapar mer problem än dom löser. jag har testat mig igenom MÅNGA bios till mitt moderkort innan jag hittade ett som funkerade så bra som jag kräver.

WinXP är inte känsligare än något annat operativssystem från microsoft när det gäller överklockning. Självklart finns det inställningar att göra i bios som kan hjälpa stabilitet. Sedan bör juh tilläggas att WinXP INTE finns som retail ute i butikerna än... vad alla än säger så är oprativsystemet inte final förrän just detta sker.

Jg har kört winXP med mycket skiftande resultat och senast nu med "WinXP corporate edition" .... jag är skeptisk till att detta verkligen är en full final version.

Många buggar med hårddisk kontroller och liknande har jag märkt bland annat.

^AG^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
77460
October 8, 2001 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu bytt tillbaka till en lite äldre flash, ska se om det funkar lite stabilare nu men på den nyaste står det att den ska vara för "power yousers and overklocking" typ, inte fan var den bra iaf. SKa sätta datan på test snart och vad hur det kommer sluta.

[dannzig]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 416
78133
October 9, 2001 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

gör så .

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 340
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL