June 28, 2001
när jag överklockar min lilla propp så hackar winamp och filmer om jag använder mig av systemdisken, jag behöver inte alls överklocka mkt för att detta fenomenet ska uppstå.
det räcker tillomed att jag fiplar runt i firefox eller explorer för att det ska bli hack.
någon mer som upplever sådant vid OC ?
jag misstänker att det är min överlastade och underkylda agg som har lite svårt att hänga med i svängarna.
xp1800, abit NF7 ver 1, 2x256mb ddr, 300w nått med 80mm 12db papst fläkt.
September 11, 2002
Du kan också pröva att höja prioriteten för Winamp ett eller flera snäpp. Du skrev inte vilken version av Winamp du kör, men i Winamp 2.9 görs det i Options->Preferences->Options. Öka reglaget vid namn "Process priority class" längs ner ett steg till höger till High istället för normal. Då kommer du nästan garanterat bli av med hack. Observera nästan garanterat 🙂
October 24, 2003
Mind wrote: när jag överklockar min lilla propp så hackar winamp och filmer om jag använder mig av systemdisken, jag behöver inte alls överklocka mkt för att detta fenomenet ska uppstå.
det räcker tillomed att jag fiplar runt i firefox eller explorer för att det ska bli hack.någon mer som upplever sådant vid OC ?
jag misstänker att det är min överlastade och underkylda agg som har lite svårt att hänga med i svängarna.
xp1800, abit NF7 ver 1, 2x256mb ddr, 300w nått med 80mm 12db papst fläkt.
Jag har det! Det är just winamp som hackar till ca. var 5:e sekund, och som du säger behöver man inte klocka mkt, men när jag klockat min 2.66:a till 3.5 Ghz så hackade det inte mer än när den var på 3.0.
Det är väldigt störande iaf.
2 Guest(s)