June 18, 2001
On 2001-11-05 12:47, adrian_64 wrote:
Fick windows xp och skulle hårdtesta det
cpu mätarn gick upp till 100% då datorn dog
både moderkortet och processorn brann upp!!
MEN SLUTA NU DIN %&%%#%#%"&! KLÅPARE!
Det finns ingen möjlighet till att XP skulle vara skälet till detta!
De förklaringar som finns är:
1. Din dator har haft för dålig kylning, CPUfläkten glappat, eller haft luftbubblor!
2. Din dator har haft för mycket DAMM i sig! Damm är fortfarande elektronikens samt finmekanikens fiende nummer 1 !!!
Oavsett OS så skulle din dator ha dött i vilket fall som helst vid belastning!
Jag menar, oavsett OS så kan de ju givetvis inte belasta datorn mer än 100%. Och belasta datorn 100% är inte särskilt svårt att göra!
Sluta snacka skit utan kom med något konstruktivt istället!
Hur belastade du datorn?
Med vilket/vilka prg?
Vad var det för Hårdvara?
January 9, 2001
On 2001-11-05 21:26, Jos wrote:
On 2001-11-05 15:23, gorg wrote:
Kan någon nämna några fördelar med att byta från win2k till XP? Jag ser inga direkt..En stor fördel är att XP är helt bakåtkompatibel med win98, dvs du kan köra alla spel i XP som funkar i 98:an, det klarar inte w2k av. Dessutom är det ganska smärtfritt att gå från w2k till XP, finns ngn konverter som ska funka. Sen är det ju sen gammalt att Solaris 8 och Linux kärnor är det bäst som finns när vi pratar om OS .
jaså?.. jag har en ripp av Tony Hawk2 här som funkar i 98 .. men ofunkar i XP
September 14, 2001
July 21, 2001
On 2001-11-05 22:23, nXsty wrote:
On 2001-11-05 12:55, JB54 wrote:
Ha ha.... så kan det gå... jag har sagt det förr och säger det igen... kör med Win 98 andra utgåvan.. funkar huuur bra som helst och är fortfarande det bästa operativsystemet!Måste fan hålla med.. 98 e mycket bra för att vara så gammalt. Det e stabilt och kompatibelt med det mesta. Det är mellan w2k, 98 och XP nu. ME suger balle.
stabilt? HAHAHAHAHAH
October 20, 2001
On 2001-11-05 16:24, TrAmS wrote:
On 2001-11-05 16:15, [SilencE] wrote:
ja den största anledningen är ju att det är FRÄNT!.... å fan så mycke stabilare, Me lagar ju multi....
Xp suger gämn fört med win200 pro....jag körde med Xp....ok...lite ballare...o jag ger det e tt plus för att det e bättre än 98:an men den tar fan i mig heller win200 pro
Hur vore det om vi nu läste lite fakta om dom olika OSen eller rent av kanske testade dom först och snackade sen istället för att inte tänka alls 😕
Först, varför ME hackar beror dels på att den har en minnes bug som slukar minne.
Sen att jämföra Win2k med WinXP är som att jämföra en katt med en opel 😀
Win2k är först å främst gjord för säkerhet och stabilitet och har INTE heller ms-dos, sen är det inte gjort för gamers. Win2k är bra mycket bättre i serversyfte än XP
Det går att bara ha ms-dos sen installera Win2k ja men då snackar vi inte om en ren Win2 installation men det går att bara ha dos systemet sen Win2k men det tänker jag inte gå in på här.
XP, ja vad ska vi säga här då....efter typ 2 månaders utvärderande ja det funkar sjyst, ingen minnes bug, hänger sig ALDRIG heller så att du måste starta om. Är det då värt att köra server på XP neee inte om du frågar mej då tar jag Win2k före LÄTT 😀
Att ett OS skulle förstöra ett moderkort eller prolle var det roligaste jag hört idag
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-06 22:42 ]
November 4, 2001
On 2001-11-06 22:39, Vecna wrote:
On 2001-11-05 16:24, TrAmS wrote:
On 2001-11-05 16:15, [SilencE] wrote:
ja den största anledningen är ju att det är FRÄNT!.... å fan så mycke stabilare, Me lagar ju multi....
Xp suger gämn fört med win200 pro....jag körde med Xp....ok...lite ballare...o jag ger det e tt plus för att det e bättre än 98:an men den tar fan i mig heller win200 pro
Hur vore det om vi nu läste lite fakta om dom olika OSen eller rent av kanske testade dom först och snackade sen istället för att inte tänka alls 😕
Först, varför ME hackar beror dels på att den har en minnes bug som slukar minne.
Sen att jämföra Win2k med WinXP är som att jämföra en katt med en opel 😀
Win2k är först å främst gjord för säkerhet och stabilitet och har INTE heller ms-dos, sen är det inte gjort för gamers. Win2k är bra mycket bättre i serversyfte än XP
Det går att bara ha ms-dos sen installera Win2k ja men då snackar vi inte om en ren Win2 installation men det går att bara ha dos systemet sen Win2k men det tänker jag inte gå in på här.
XP, ja vad ska vi säga här då....efter typ 2 månaders utvärderande ja det funkar sjyst, ingen minnes bug, hänger sig ALDRIG heller så att du måste starta om. Är det då värt att köra server på XP neee inte om du frågar mej då tar jag Win2k före LÄTT 😀
Att ett OS skulle förstöra ett moderkort eller prolle var det roligaste jag hört idag
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-06 22:42 ]
Äntligen ngn som läser först snackar sen!!! Den här tråden hade i stort sett flippat. OS har olika fördelar hur himla svårt ska det va att förstå!!!!!!!!!
September 27, 2001
On 2001-11-05 17:59, CHoi wrote:
vem fan har "laglig" KOPIA??? ;P
Håller med till 1000%.. Fattar inte folk att Piratkopior är det som gäller... Skulle aldrig lägga ut flera tusen på program.. Ladda Piratkopior.. bojkotta microsoft....
Win XP är jävligt stabilt.. har kört det i 2 månader nu utan några större problem. det ända som är fel är att mitt tangentbord inte fungerar som det ska..men det kommer säkert drivrutiner till det med tiden.,.,,
Durken
2 Guest(s)