September 2, 2001
har kört xp nu ett tag, tycker det funkar bra ... och att 2k skulle va nåt os endast för företag och inte för gamers och så är skitsnack! funkar bra att spela under, kan även dra igång gamla dos-spel som dukenukem-3d om man vill det.. så kom inte å bulla nu va..
oavsett, jag tycker 2k och xp är bra os, funkar smidigt å stabilt
September 21, 2001
February 19, 2001
On 2001-11-09 09:06, Moneyman_X wrote:
Ni xp användare vet väl om att xp är byggt så att microsoft ska kunna gå in i din dator utan problem och se om ni gör nåt olagligt eller har olagliga kopior!!!!!!Så se upp detta är en varning!!!!! :=)
HAHAHAHAHA... sååå roligt... INTE. gå o lägg dig nu fjortis...
June 18, 2001
On 2001-11-05 15:23, gorg wrote:
Kan någon nämna några fördelar med att byta från win2k till XP? Jag ser inga direkt..
Det är bra mycket snabbara att starta, stänga av.
Behöver inte patcha det så in i h*****e för att det skall funka!
Snabbare TCP/IP stack!
För att nämna ett par fördelar.
June 18, 2001
On 2001-11-06 22:39, Vecna wrote:
Hur vore det om vi nu läste lite fakta om dom olika OSen eller rent av kanske testade dom först och snackade sen istället för att inte tänka alls 😕
...Sen att jämföra Win2k med WinXP är som att jämföra en katt med en opel 😀
Win2k är först å främst gjord för säkerhet och stabilitet och har INTE heller ms-dos, sen är det inte gjort för gamers. Win2k är bra mycket bättre i serversyfte än XP...
...XP, ja vad ska vi säga här då....efter typ 2 månaders utvärderande ja det funkar sjyst, ingen minnes bug, hänger sig ALDRIG heller så att du måste starta om. Är det då värt att köra server på XP neee inte om du frågar mej då tar jag Win2k före LÄTT :grin:...
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-06 22:42 ]
Vad pratar du om nu? Skulle W2k vara bättre för server syfte än WinXP?
WinXP Pro har ju allt som W2k har + en hel del mer!
WinXP är en mellan product mellan W2k samt kommande Windows Codename Blackcomb !
Jag ansvarar idag för ett nät som spänner över 4 städer i sverige, ca 300 datorer, 9 servrar (w2k srvr, w2k adv srvr).
Jag ser gärna att folk kör XP istället för W2k då W2k måste patchas med 30 patchar efter SP2 för att vara någorlunda säkert!
March 20, 2001
June 18, 2001
On 2001-11-10 20:56, Moneyman_X wrote:
om du ska ha xp så kom ihåg att microsoft då kan gå in i din dator och kolla utan att du märker det!!! :gunsfire:
Nejdå, de 2 nya kontona är till för support samt att de har grouppolicy över sig så att de inte kan göra något!
Dessutom är det bara att disablea dessa kontona, dessutom måste de enligt lag få din tillåtelse att göra detta.
Har du dessutom en brandvägg så kommer dom absolut inte åt din dator!
Dessa konton är till för support och inget annat!
Massa skitsnack är det här på Nordichardware!!!
June 18, 2001
On 2001-11-10 23:35, amd_power wrote:
Jag håller med om att Win XP är det sämsta OP-system som Microsoft tillverkat, tacka vet jag andra utgåvan=) det op-systemet är fan det bästa som finns. XP är juh som disney-dags för fan*skärp er Microsoft*
Ytterligare en som inte testat och kört W2k och XP något förstår jag!
Klåpare, håll tyst om du inte kan komma med något vettigt!
2 Guest(s)