January 26, 2003
Hej!
satt o pillade lite med skärmens hz i xp.
Min skärm "ska" bara klara av 60hz i 1280x1024, och det kanske inte är det snällaste mot ögonen,
så jag kryssade ur rutan "hide modes that monitor cannot display" o drog upp det till 85, det verkade ju gå jätte bra men när jag tog en titt på skärmens meny hade den inte ändrar nånting, den körde fortfarande på 60hz ..
Ska det vara såhär? borde åtminstone inte skärmen säga ifrån när man vrider upp den i windows? (nu har jag dock ändrat så "mycket" som gick med powerstrip).
January 17, 2003
Jo detta är en av de mest "kända" buggarna i windoze xp/2k då hertzen är låst på 60hz vad du än kryssar i menyn, det finns ett flertal program som fixar bort denna elaka bugg själv använder jag reforce som fungerar på ett lite annat sätt nämligen genom att du ställer in vilken hertz du vill ha i specifika upplösningar, detta lämpar sig mycket bra om man även spelar på sin datorn då man kan ställa in olika hertz på sin spel- och skrivbords upplösning. Programet är ganska simpelt bara att starta igång och trycka på den stora "Auto ....." knappen sedan får du upp en lista med upplösningar som du fyller i med önskade hertz värden, sen är det bara trycka på "verkställ" och sen ska du kunna flyta fritt i hertzen underbara värld.
Reforce kan tankas hem på: http://www.swipeonline.net/dow.....eforce.zip
1 Guest(s)