October 7, 2001
jag får 5500 i 3dmark 03... men det är som sagt för ja inte kan kyla mitt graffekort... så har stort sätt orginal klock på det... 10 mhz på core å 10 på minne typ...
:/
men nu när ja har vattenkylning så kan ja bencha i mycket högre fsb:s än innan... men han vägrar köra 3dmark i 197 fsb :/ dvs 3546 mhz :/
direkt i första testet så jumpar han ut... tror det är för minnena går i lite hög mhz eller någe sånt...
har inte kylt graffekortet än heller... för vill inte chansa att misslyckas om in gf4 blocket passar så väntar å köper ett 9700 block 😛
May 8, 2003
Remixkungen wrote: nja det vet jag inte riktigt. det ska bara bättre än GF4 MX kort iaf. men mitt graffekort är helt värdelöst egentligen. kan inte ens klocka det mycket för då börjar det snöa.
Skumt att du inte ligger bättre. 3dmark brukar ju gilla hög FSB, och du kör ju 20MHz högre än mig. Att jag ligger på 61 MHz mer på CPU borde ju inte göra någon skillnad 😛
Har tryckt upp mitt Sapphire Radeon 9000 PRO till 311/279 utan några artefakter. Kanske det som är skillnaden?
ORB-länk i sig.
March 17, 2003
EiN_BäVeR wrote: jag får 5500 i 3dmark 03... men det är som sagt för ja inte kan kyla mitt graffekort... så har stort sätt orginal klock på det... 10 mhz på core å 10 på minne typ...
:/
men nu när ja har vattenkylning så kan ja bencha i mycket högre fsb:s än innan... men han vägrar köra 3dmark i 197 fsb :/ dvs 3546 mhz :/direkt i första testet så jumpar han ut... tror det är för minnena går i lite hög mhz eller någe sånt...
har inte kylt graffekortet än heller... för vill inte chansa att misslyckas om in gf4 blocket passar så väntar å köper ett 9700 block 😛
ok ser låvande ut men du om du tror att minnerna inte pallar kan itne du testa o öka volten till den det är ju värt ett försök 😉
October 7, 2001
mjo... ja kör max på minnena det som är grejjen... 2,9 är max vad mitt moderkort vill ge där...
men vet inte om det är mitt 333 moderkorts minnes portar eller något sånt som gör att den hoppar ut i windows ...
för är juh ingen mening att bencha utan cas 2...
för det ger juh bra mycket poäng...:/
så kanske blir svårt iaf att nå 20k i 3dmark...
February 4, 2002
EiN_BäVeR wrote: 😀
om man har en vättig burk så kan man juh knäcka 10 gränsen hyfsat enkelt med ett gf3 ti 200 juh 😉
så det e inge fel på dem korten 😉
10k är inte speciellt svårt med Ti200 inte 11k heller Det är när man börjar närma sig 12k som det börjar bli lite jobbigt
October 7, 2001
Marquzz wrote: Låter bra, men du får räkna med några voltmoddar innan du når 20k för du måste få upp kortet ganska mycket högre. Alltid kul att se försök iaf 🙂
brassat på volt modd på ditt kort eller ?
tänkte om man vatten kyler det så kommer ja komma bra mycket högre i coren iaf sen köper några kylflänsar till minnena på graffekortet så kommer man några mhz till där oxå ...
för det är juh bara 2.8k ja ska ha 😀
sen är ja över 🙂
när ja fick 17k så benchade jag i 3.06 nu kan ja köra 3.33+ för jag fått bättre minnen 🙂
så borde inte vara ett omöjligt mål iaf 😀
February 3, 2003
4fun wrote: [quote=LorD_Kvadd]LOL du satsar på 20000 och jag på 4000....känns som om de e dags att köpa nytt HAHAHAHAH 😀
skippa dit mx kort och köp radeon 9700 eller bara att ti4200 så får du minst det dubbla...
HAHA kanske de....men asså ja vill ju sätta rekord....får se hur de går nu när man får hem sitt abit kort....har en palomino som e JÄVLIGT oc bar och sen ska fan upp i 1,8 ghz!!!med låst pci så ska de fan funka.....och btw så kör mitt gf2 i 285 mhz på core....200 orginal...hehe tycker de e fett kommer över gf4 orginal klock...hehe
2 Guest(s)