January 21, 2005
Hejsan.
Jag har en liten funderare. Jag har köpt mig ett Ati x800pro vivo BBA (built by ati) grafikkort, och funderar på om det skulle fungera att modifiera kortet till ett x800xt pe genom biosflashning.
Vad detta skulle innebära är, högre frekvenser på minnen och kärna, men även upplåsning av 4 pixelpipelines.
Grejen är att alla guider för detta som i alla fall jag hittat på nätet gäller agp versionen av detta kort. Min undran är om detta skulle funka på pci-e varianten också.
Någon som provat denna modifiering på sitt x800pro vivo pci-e kort?
Denna modifikation är det jag funderar på: http://www.techpowerup.com/art.....idcard/100
Mvh
Laxen
April 27, 2004
Fantomen wrote: Tror inte det fungerar på de nyare korten, vad jag har läst så funkar det bara på de lite äldre korten. Och då fanns inte PCI-E. De skall tydligen vara både hårdvaru och mjukvarulåsta.
Någon som vet mer?
Det står i texten på sidan: The modified flashrom has been updated on Jan 03 2005 to support both AGP and PCI-Express X800 Pro VIVO cards. The mod is the same, just get a X800 XT PE PCI-E BIOS when flashing a PCI-E card.
November 4, 2001
Nya AGPkorten är låsta.
Man använder en "riktig" pro kärna och kör 2.0ns minnena.
PCI-e var det någon som föashade ner XT till pro för att sälja flera kort men idag finns det många riktiga pro där med så upplåsningen blir svår.
BBA korten är dom senaste man kan få tag på och därmed är changsen idag mer eller mindre noll...
1 Guest(s)