March 12, 2002
nu har dom gjort det igen på HARDocp
kolla in detta ....http://www.hardocp.com/article.....index.html
en vattenkyld XBOX. de e coolt he he !
September 3, 2001
tyvär så e det bara vi som vet att microsoft. suger... så alla vanliga svensson kommer att tänka "ooh.. det är ju samma som gjorde windows!" då kommer dom att köpa.
Men jag är ändå optimist och hoppas på att dom får bra spel. (även om jag hatar faktum av saknaden av DVD från början och priset)
Tillbaka till vattenkylningen...... GÅR DET ATT ÖVERKLOCKA DÅ???
December 25, 2000
dom hade inte lyckats överklocka den senast jag läste om den...
DVD utlämnade dom för att slippa betala extra för DVD licens eller ngt, och på det sättet höja priset ytterligare, den är ju redan mycket dyr och endå förlorar MS ca 2000kr på varje maskin som säljer i USA. För att ha möjlighet att konkurera med PS2
(jag är inte säker på det där med 2000kr längre, börjar bli några månader sen jag läste det)
September 3, 2001
hur kan det komma sig att ett företag släpper något för att förlora pengar på det??
kanske det är så här (har tänkt en liten stund nu) :
MS förväntade sig till exempel att sälja maskinen för 5500 kronor... och säljer i stället för 4000 kronor för att dom inser att ingen skulle köpa annars.
Sen vid den dagen dom släpper XBOX så köper inte lika många som dom hade förväntat sig. Och då kanske dom ligger nåra miljoner dollar under deras förväntningar. Då delar man skillnaden med antalet konsoler som såldes och då kanske man får till att MS förlorar 2000kr med varje såld konsol... eller nån sån beräkning.... ni vet vad jag menar.
men dom kan väl fan inte ligga minus?? låter inte klokt ju.
har hört att produktionskostnaden för elektroniska grejjer är jättesmå... typ 100 kronor nånting.. en XBOX kanske d blir 200 kronor max...... så nåt tjänar dom väl ändå.
[ Detta Inlägg ändrades av: Kame_boy den 2002-03-14 14:51 ]
December 5, 2001
Hmm.
200 spänn för att producera en X-box? Skulle inte du kunna bygga en sån till mig så köper jag den för 2000:-
Det är inte bara tillverkningskostnaderna som är det som kostar, den stora kakan är utveckling av hård och mjukvara + investering i verktyg för tillverkning.
Om du har tänkt på vad det sitter för grejer i en X-Box så borde du kunna räkna ut att den borde kosta mer än den gör.
De tar förlusten för att kunna bygga upp en kundbas och dra in pengar på royalties från mjukvaruförsäljningen, då alla som utvecklar spel och annan mjukvara till X-Boxen måste betala en licenspeng till MS.
//Anders.
August 8, 2001
Fan det var det roligaste jag hört! 200 spänn för TK på en XBox.
Jag jobbar på ett svenskt företag som sysslar med produkter för GSM marknaden, och vi har stora problem med att få ner våra tillverknings kostnader, och då har vi mindre komponenter än det finns i en XBox. Det dyra är utvecklings kostnader + tillverknings kostnader + komponeneter + lager + transporter + marknadsföring. Lägg ihopp detta så kan du nog förstå att en XBox inte kostar 200Spänn.
Microsuck förlorar pengar för varje såld enhet. Det dem ska ta in pengarna på är sålda licenser för spel.
//Pushe
[ Detta Inlägg ändrades av: Pusher den 2002-03-14 16:03 ]
1 Guest(s)