March 17, 2003
tjenare jo nu har jag klockat lite men det var för varmt så jag kom bara upp 2.5GHz men ialf jag har benchmarkat lite pcmark och dessa var mina poäng och bryr er inte om att det inte blev ngt hdd för om man tar bort focus från förnster så stängs det av och man frå bara cpu,mem poäng 😉
---
PcMark Överklockat
---
PcMark org klock
---
O/C 55.7%
---
BTW: jag glömde ta en bild på O/C sorry men jag trodde att jag skulle få mer i lite mer klockning men värmen satte stöp för de 🙄
February 4, 2002
Dehman wrote: Arne_Anka och Frozen vad har ni för stepping och vecka?
JIUHB 0308SPMW@2714mhz
JIUHB 0319WPMW@2662mhz
JIUHB 0311VPMW@2586mhz
March 17, 2003
Munken wrote: vadå, om du köra samma mhz på cpun med hög fsb och låg multipler eller tvärt om spelar väll ingen roll på cpuscoren.
Men du får ju taskiga memmoryscore iaf.
nej om man klockar fsb så klockas minnerna med så får man mer prestande i spel tex 3dmark test men om man barfa klockar multipiler så får man mer i pcmark för det är mest kompileringen av bilder och ljud.
August 10, 2002
Jo asso jag vet att minnena blir klockade vid fsb-höjning 🙂
Men det finns ju både memmoryscore och cpuscore i pcmark.
Det jag menade var att om det blir ngn sillnad på cpuscoren om man tex kör 200*10=2000mhz eller tex 12*166=2000mhz. Det borde ju bli liknande resultat på cpuscoren.
March 17, 2003
Munken wrote: Jo asso jag vet att minnena blir klockade vid fsb-höjning 🙂
Men det finns ju både memmoryscore och cpuscore i pcmark.Det jag menade var att om det blir ngn sillnad på cpuscoren om man tex kör 200*10=2000mhz eller tex 12*166=2000mhz. Det borde ju bli liknande resultat på cpuscoren.
du får med mer 12*166
March 17, 2003
Munken wrote: Varför blir det så, tycker jag e konstigt.
Men det är väll inte konstigare än att man får mer memoryscore när man klockar cpun mer.
jag vet faktist inte varför man får mer poäng men jag får det ialf 😕
BTW:jag kna inte ändra min ration för då bottar inte ens bios jag blir så hj*vla förbannad på detta moderkortet jag läste lite review på det igen och de kommer upp i 200 fsb utanprob för de kan ändra ration till 5: 2:1 jag kan bara köra 4: 2:1 vill f*n inte det :banghead:
July 22, 2003
Hmm.. Är det bara jag som tycker att det är lite skumt att det är så många på just den här siten som för upp sina T-breds så VÄLDIGT högt?
Kollar man runt på nätet så är det EXTREMT få som gör mer än 2400, där gränsen för de flesta t-breds verkar ligga. Om man har riktigt bra luftkylning vill säga.
Vissa kör i 2500 med vattenkylning och väldigt hög spänning och det låter ganska rimligt enligt min mening.
Men här kommer man upp i både 2600 och 2700(!) med luft!
Verkar inte trovärdigt tycker jag. Shimmishimm som brukar hålla till på Anandtechs forum har testat minst 13 st 1700+ och är lite av en legend på där har fortfarande inte hittat nån som är stabil i mer än 2500 mhz.
Så.. varför lyckas så många här klocka så högt? Är det någon som har en teori om detta?
Jag undrar också om det är någon som har en teori om varför så många av de som klockar högst här stavar så otroligt illa? 🙂
July 22, 2003
Hej Munken. Visst är det kallare I sverige än på många ställen men det motiverar knappast att vissa får 200-300 mhz högre resultat här än på andra ställen.
Iof har jag inte satt mig in så grymt mycket i vad folk använder för kylning men jag tvivlar ändå väldigt mycket på en del resultat eftersom ingen jag personligen känner kommit högre än ca 2500, och det med vattenkylning!
March 17, 2003
GandalfKarlsson wrote: Hmm.. Är det bara jag som tycker att det är lite skumt att det är så många på just den här siten som för upp sina T-breds så VÄLDIGT högt?
Kollar man runt på nätet så är det EXTREMT få som gör mer än 2400, där gränsen för de flesta t-breds verkar ligga. Om man har riktigt bra luftkylning vill säga.
Vissa kör i 2500 med vattenkylning och väldigt hög spänning och det låter ganska rimligt enligt min mening.Men här kommer man upp i både 2600 och 2700(!) med luft!
Verkar inte trovärdigt tycker jag. Shimmishimm som brukar hålla till på Anandtechs forum har testat minst 13 st 1700+ och är lite av en legend på där har fortfarande inte hittat nån som är stabil i mer än 2500 mhz.Så.. varför lyckas så många här klocka så högt? Är det någon som har en teori om detta?
Jag undrar också om det är någon som har en teori om varför så många av de som klockar högst här stavar så otroligt illa? 🙂
jag läste lite om din teori och jag kan hålla med dig men jag tycker också att det är konstigt att min och andra prollar gör 2.6ghz uch uppot med en kylning för 200kr till 1000kr exlusive chassi fläkta men det kanske är bara tur att jag fick en "super" prcessor
February 11, 2002
Kommer upp i 2520mhz någerlunda stabilt, är lite jobbigt för 3dmark vägrar funka medans enstaka spel m.m fungerar. kylningen vill inte riktigt, 2.1V i den hastigheten ger en del värme.....
Om ca 4 dar bör min vattenkylning (självplock) komma. Är väldigt osäker på om jag kommer får bättre poäng i 3dmark. Kanske når något högre på cpun (vet redan maxfsb och maxvolt), men blir iallafall tystare vilket var syftet (hårdiskarna kommer låta mer när jag är klar, det är jag helt säker på hehe :bgrin: ).
1 Guest(s)