March 31, 2003
Nu fick jag lite mera kunskap.
Mp'n på cpun är låst, så den kan jag ej ändra.
Det är heller inget agp/pci lås på moderkortet så pci mhz'n höjjs när jag höjjer fsb'n.
Har läst om folk som lyckats att klocka sina 1700/1800 här på NH en bra bit över
2000mhz, så jag tänkte prova med hans.
Men det verkar tyvärr ej gå så bra för mig.
Men tack ska ni ha iaf.
Jo. Detta hittade jag på en hemsida..
Hjärnan är allt skum den.
Enigilt en udnreösnknig på ett egnelkst univreisett så kan man srkvia bkoestvär i vliekn orndning som hlest och det går ädnå att lsäa då hjrnäan upfpatatr odret så lnäge fösrta och sitsa bkostaevn är på rtät palts. Dttea breor på att vi itne lsäer vrjae bkotsav för sig uatn odret som hleteht.
December 31, 2001
De personer som fått sin xp1800 över 2000mhz använder sig inte av palomino xp1800 utan t-bred xp1800
det är 2 olika kärnorn på processorn.
Du har antagligen palomino som är den första ochden som klockar sämst.
Jag har en xp1800 i min hylla och den gick upp i 2500mhz som mest fast bara stabilt i 2400. Det var en t-bred kärna.
June 30, 2004
Min XP1800+ palomino gjorde över 2000Mhz har dock tappat bort printscreenen:(
Men Som Aarjay sa så ska du även klocka graffet..
och om du vill ha över 100fps i cs så skriver du
Developer i consolen så ser du vad graffet pallar..
Och klaga inte på såna som kanske vet mer än daj N00B!
February 3, 2003
Death On Wings wrote: De personer som fått sin xp1800 över 2000mhz använder sig inte av palomino xp1800 utan t-bred xp1800
det är 2 olika kärnorn på processorn.Du har antagligen palomino som är den första ochden som klockar sämst.
Jag har en xp1800 i min hylla och den gick upp i 2500mhz som mest fast bara stabilt i 2400. Det var en t-bred kärna.
Min palomino 1600+ bootade upp i 2006mhz dock inte windows stabilt.
Kunde bencha i 1,95 och vid ~1,8ghz var den stabil som Ayers rock.
Ontopic: Ni kan alltid låsa upp den?
March 31, 2003
December 5, 2001
zidewinder wrote: Hur ser jag att det är en palomino eller en t-bred ?
Och hur kan jag låsa upp den? gärna en länk.
Borde väl gå att se med cpu-z.
T-bred jag inte om det går faktiskt, men någon annan kan säkert svara på det.
Palomino dock är inte svårt att låsa upp rent teoretiskt, men det kan gå åt h*lvete också om man inte passar sig. Har själv sabbat ett par stycken XP-processorer faktiskt. Har för mig det finns en guide här på NH nånstans....
March 31, 2003
February 3, 2003
Helt kvadratisk core = Palomino
Avlång core = Tbred eller barton. Fast barton coren är lite bredare. Beror på vad för variant av tbred man har med. A eller B.
Står i CPU-Z ja.
Allmän fakta som death on wings redan sagt. Dom flesta Palomino klockar kasst som fan... Och då snackar vi otroligt dåligt.
December 5, 2001
ocz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Sardaukar][quote=elmor]dom gröna är väl palomino?
Har för mig jag sett orange också.
Det är väl tbredarna som är brun orange?
Min ena tbred är brun och den andra är grön...
Kan du köra 1700+ högre än din 2000+?? Ser konstigt ut i konfigen annars. 😕
March 14, 2004
Sardaukar wrote: [quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=Sardaukar][quote=elmor]dom gröna är väl palomino?
Har för mig jag sett orange också.
Det är väl tbredarna som är brun orange?
Min ena tbred är brun och den andra är grön...
Kan du köra 1700+ högre än din 2000+?? Ser konstigt ut i konfigen annars. 😕
2000+ kanske skulle palla 2.4 ghz med lite tur... Har inte orkat överklocka den 😉
Min 1700+ går till 99% högre antagligen.
March 14, 2004
Sardaukar wrote: [quote=ocz][quote=Sardaukar] Kan du köra 1700+ högre än din 2000+?? Ser konstigt ut i konfigen annars. 😕
2000+ kanske skulle palla 2.4 ghz med lite tur... Har inte orkat överklocka den 😉
Min 1700+ går till 99% högre antagligen.
Så du kör inte klockat alls på 1700+??
Jooo... Jag sade att till 99% går min 1700+ högre då jag inte har testat att klocka 2000+ så mkt. Beskrev det lite fel, så blir det när ett litet barn ska sova. :bok:
1 Guest(s)