February 11, 2002
Väntar på min xp1700+, kommer antagligen (med stor tur) i slutet av nästa vecka eller veckan efter. blir nästan att byta ner sig, har en xp2100+ palomino-kärna. Byter ner mig till en xp1700+ nu ju =). Fast den lär klocka 400mhz mer än vad min xp2100+ gör max hehe. Får se om jag inte kan få 18k i 3dmark01 nu (skiter i 3dmark03 i stort sett, alldeles för låst version som man får från dem. Orka köra alla bench, får ca 5600 klockat (ej max)).
P.S: Också köpt från waterheads
February 4, 2002
CyriQ wrote: Väntar på min xp1700+, kommer antagligen (med stor tur) i slutet av nästa vecka eller veckan efter. blir nästan att byta ner sig, har en xp2100+ palomino-kärna. Byter ner mig till en xp1700+ nu ju =). Fast den lär klocka 400mhz mer än vad min xp2100+ gör max hehe. Får se om jag inte kan få 18k i 3dmark01 nu (skiter i 3dmark03 i stort sett, alldeles för låst version som man får från dem. Orka köra alla bench, får ca 5600 klockat (ej max)).
Jahaa du har också beställt från Danmark 😀 😀 😀
Min XP1700+ är rolig Just nu ligger den på 2113mhz med vcore 1,6volt alltså en överklockning på 647mhz känner man på kylflänsen så ligger den nästan på rumstemperatur
February 11, 2002
hehe, jag kunde inte låta bli. Blir mycket intressant o ser hur den går att klocka, den är ju också kallare så jag kan ha ännu tystare fläktar. Köpte den för 799ddk. Lite dyrt kanske men bör kunna betala sig. Arne kolla hur låg volt du kan köra i orginalhastighet, blir nog nästan så att man kan skita i fläkten.
Förresten hur kommer det sig att din temp har flippat ur?
En häftig grej jag testade var att sätta på en kylfläns (själv gjord) med termiskt ledande lim (100% garanterat att den inte leder ström) och satt den bakom Gpu:n. Kunde klocka 20mhz mer på gpu:n (gf2 iof) men på mitt hercules 9700pro så kan jag klocka ca 35mhz (400mhz kör jag gpu:n i) mer än folk utan sådan kylning bakom coren. Nu till det intressanta: Om jag gör likadant och sätter en fläns bakom cpu:n, hur mycket kommer det att göra? Det är ingen liten fri yta där ju hehehe...
January 4, 2003
Arne Anka wrote: [quote=CyriQ]Väntar på min xp1700+, kommer antagligen (med stor tur) i slutet av nästa vecka eller veckan efter. blir nästan att byta ner sig, har en xp2100+ palomino-kärna. Byter ner mig till en xp1700+ nu ju =). Fast den lär klocka 400mhz mer än vad min xp2100+ gör max hehe. Får se om jag inte kan få 18k i 3dmark01 nu (skiter i 3dmark03 i stort sett, alldeles för låst version som man får från dem. Orka köra alla bench, får ca 5600 klockat (ej max)).
Min XP1700+ är rolig Just nu ligger den på 2113mhz med vcore 1,6volt alltså en överklockning på 647mhz känner man på kylflänsen så ligger den nästan på rumstemperatur
Arne.. blir det någon skillnad i prestanda på en 1700+ i 2,5GHz och en 2400+ i 2,5GHz?
January 4, 2003
CONMAN wrote: Tack 🙂
Jag köpte min från http://www.hortell.se
Den är en JIUHB 0302VPAW.Jag har bara en volkano 9+ coolmod än så länge, blir vatten kylning senare + att jag inte har fått mitt 8rda+ än 🙁
Har du kollat min sida?
nice calibra! har du hottat den själv? om du är intresserad kan du ta en titt på mitt lilla åk 😉
February 4, 2002
DjHypnoz wrote: [quote=Arne Anka][quote=CyriQ]Väntar på min xp1700+, kommer antagligen (med stor tur) i slutet av nästa vecka eller veckan efter. blir nästan att byta ner sig, har en xp2100+ palomino-kärna. Byter ner mig till en xp1700+ nu ju =). Fast den lär klocka 400mhz mer än vad min xp2100+ gör max hehe. Får se om jag inte kan få 18k i 3dmark01 nu (skiter i 3dmark03 i stort sett, alldeles för låst version som man får från dem. Orka köra alla bench, får ca 5600 klockat (ej max)).
Arne.. blir det någon skillnad i prestanda på en 1700+ i 2,5GHz och en 2400+ i 2,5GHz?
Det vet jag inte riktigt Intressant tanke förresten
January 4, 2003
August 13, 2001
Arne Anka
Det verkar att dessa T-bred trivs i ditt sällskap. Bra jobbat att få up prollen till 2.5 gig luftkylt…. 🙂
Jag ska se om jag kan få ta på en 1700 vecka 0302 och plåga den. Jag har haft en JIUCB0251 som inte klarade riktigt högt Vcore(2.25V). Den dog ganska smärtfritt. Inga tecken på yttre skador…
February 4, 2002
umekami10 wrote: Arne Anka
Det verkar att dessa T-bred trivs i ditt sällskap. Bra jobbat att få up prollen till 2.5 gig luftkylt…. 🙂
Jag ska se om jag kan få ta på en 1700 vecka 0302 och plåga den. Jag har haft en JIUCB0251 som inte klarade riktigt högt Vcore(2.25V). Den dog ganska smärtfritt. Inga tecken på yttre skador…
En fråga till dej eftersom jag vet att du har bra erfarenhet av klockning Hur hög vcore tror du att jag kan köra på min XP1700+ innan den lägger ner Vi förrutsätter att kylningen är ok Man har ju sett folk på engelska forum som dragit upp vcoren till 2,3v och ibland ännu högre Vart går gränsen innan det börjar bli riktigt farligt
February 4, 2002
Munken wrote: Du arne, vart kan man kolla vem som ligger bäst till med just de saker du har och så?
Kolla på http://www.overclockers.com
August 13, 2001
Normal bör CPU klarar hög Vcore såvida finns det bra kylning. Jag tror inte T-Bred utgör något undantag i sammanhanget, om vi förstås bortse från vissa undantag typ mitt XP1700+. .
Problemet med Hög Vcore är senare nuvarande AMD moderkort som inte klarar att tillgodose CPU med stabilt strömflöde. Det är mer sannolik att moderkortet dör än CPU vid hög vcore(Allt över 2.15V)
3 Guest(s)