February 4, 2002
Snygga 3dmarkpoäng med en sketen XP1700+ och ett Ti4200 och datorn var inte maxklockad http://service.futuremark.com/.....k1=6019034
February 4, 2002
CyriQ wrote: 20 poäng mer än mig typ! o jag har ju lite kraftigare grafikkort.... måste vara cpu:n som bromsar mig...
Förresten gör dualddr mycket? på nh's test gjorde d bara 200päng, borde vara mer tycker jag....
Med min XP2400 och Ti4200 allt maxklockat gjorde det ungefär 500poäng
February 11, 2002
17k med dualddr tänkte jag på. Med den nya cpu:n hoppas jag på runt 19k. Skall göra en ny installation v10 o tweaka en del o se vad jag kommer upp i. Skall köra in processorn i minst en vecka hade jag tänkt... (dessutom att låta datorn vara på med burn-in-wizard kan jag göra medans jag är i skolan. Har en del att göra nu kommande vecka då den nya cpu:n kommer)
February 4, 2002
CyriQ wrote: 17k med dualddr tänkte jag på. Med den nya cpu:n hoppas jag på runt 19k. Skall göra en ny installation v10 o tweaka en del o se vad jag kommer upp i. Skall köra in processorn i minst en vecka hade jag tänkt... (dessutom att låta datorn vara på med burn-in-wizard kan jag göra medans jag är i skolan. Har en del att göra nu kommande vecka då den nya cpu:n kommer)
19000p kommer nog att bli lite svårt Men över 18 ska du komma
February 11, 2002
jo, beror på om jag får ut mer när jag överklockar grafikkortet när cpu:n är tillräckligt snabb (kanske fortfarande begränsar men inte lika mycket). Mellan 18-19k iaf.... kör inte dualddr ju... funderar på att göra det eller vattenkylning (tänkte köpa ett paket men den har enbart en nackdel, för liten radiator vilket e kinkigt för både vattenblocken o pumpen är av bra kvalite). Svårt o bestämma sig, bättre kylning till grafikminnet måste jag ha också om jag skall upp högre... begränsad budjet, vattenkylningen går på iaf 2.8k... ett 512mg corsair till för dualddr går på liknande och ger mindre. är dock sugen på dualddr..... känns inte så kul o slaska med vatten alltid.....
1 Guest(s)