January 2, 2003
Fackamato wrote: [quote=quea600]fick blåskärm i 12.5 , kan nog sänka till 1.7 eller 1.725V.
öka volten då ffs 😉 hur mycket får du upp fsbn? testa sänka timingsen på minnet... kan du köra asynkront?
ey fakkah 🙂 titta vad det står på dina minnen sen... säkert winbond 5 ns minnen.. bara att dom har märkt om till twinmos för att hålla lägre pris
March 5, 2002
LuNatic wrote: [quote=Fackamato][quote=quea600]fick blåskärm i 12.5 , kan nog sänka till 1.7 eller 1.725V.
öka volten då ffs 😉 hur mycket får du upp fsbn? testa sänka timingsen på minnet... kan du köra asynkront?
ey fakkah 🙂 titta vad det står på dina minnen sen... säkert winbond 5 ns minnen.. bara att dom har märkt om till twinmos för att hålla lägre pris
nah, får göra det om datorn hänger sig eller nåt, vill ju inte stänga av manuellt när man kör server å sånt 😉 😀
February 4, 2002
Fackamato wrote: [quote=Arne Anka]Så där ja efter inköp av nytt Corsair PC3500 fixade jag fsb239.97 då är datorn i alla fall 3dmark-stabil
högre score?
Ska ta itu med det snart Jag ska först försöka knäcka XP1700@2530 (alltså högre än 2530mhz) 😀 😀 😀
February 4, 2002
Fackamato wrote: hehehehe 😀
go arne, go go go!!!!! 😀 8)
vad är det som stoppar dej nu?
Jag vet inte Jag har ju inte provat att klocka riktigt högt sen jag gjorde spänningsmodden + att jag också bytt minne Bara processorn vill Så får man hoppas det går högre men det finns ju inga garantier för de
2 Guest(s)