February 1, 2002
NH har ju nyss lagt ut en guide hur du låser upp den. kolla här!
December 19, 2000
Ingen fara att låsa upp prollen....bara du ser till att fylla igen hålen mellan bryggorna ordentligt...om du råkar få kontakt mellan bryggorna så händer det inte så mycket mer än att du kan få lite konstiga multiplar..bara att stänga av å göra om.
men får man däremot kontakt med koppar plattan som ligger under "YTAN"...då händer det spännande saker med cpu:n 😀 😀 😀
On 2002-02-07 12:03, Naughtyboy_2000 wrote:
Ingen fara att låsa upp prollen....bara du ser till att fylla igen hålen mellan bryggorna ordentligt...om du råkar få kontakt mellan bryggorna så händer det inte så mycket mer än att du kan få lite konstiga multiplar..bara att stänga av å göra om.
men får man däremot kontakt med koppar plattan som ligger under "YTAN"...då händer det spännande saker med cpu:n 😀 😀 😀
Ingen fara???
Säg det till min kompis som sabbade sin 1800+...:razz:
Nogrannhet är nog ledordet...Han hade tydligen "sölat" så att första bryggan fick kontakt med "pilen"...Pajjade gjorde den i alla fall...En lukt som inte jag vill uppleva igen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 19, 2000
On 2002-02-07 12:17, ilg@dd wrote:
On 2002-02-07 12:03, Naughtyboy_2000 wrote:
men får man däremot kontakt med koppar plattan som ligger under "YTAN"...då händer det spännande saker med cpu:n 😀 😀 😀Ingen fara???
Säg det till min kompis som sabbade sin 1800+...:razz:
Nogrannhet är nog ledordet...Han hade tydligen "sölat" så att första bryggan fick kontakt med "pilen"...Pajjade gjorde den i alla fall...En lukt som inte jag vill uppleva igen..
Som jag sa "BARA MAN SER TILL ATT FYLLA HÅLLEN ORDENTLIGT"...
May 23, 2001
Finns ett Kit att köpa någonstans, med alla grejer du behöver, ska hitta länken bara.
Hittar inte länken, du kan ju kolla in detta om du vill: https://www.nordichardware.com...../index.php
Står rätt bra vilka grejer du behöver och hur du gör, ta det bara lugnt så går det bra.
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2002-02-09 11:15 ]
1 Guest(s)