May 21, 2002
Jag hade innan jag köpte mig en Volcano9 Coolmod standarkylaren och då visade den i bios runt 57-59 grader.
Nu när jag installerade den nya kylaren då såg jag att det stod Core temperature 74 grader wtf ?
allt sitter som det ska, har tom öppet chassi och fönster nu men ändå över 70 grader detta kan väl inte stämma ?
May 21, 2002
jag testade motherboard monitor men den visar bara min system temp Winbond visar dock System 47 grader samt CPU 50 grader så hur kan det vara en sån stor skillnad att den på 50 samt i bios nästan 70 ?
Jodå drog upp den till max och då blev det kanske 68, asså är detta möjligt ? en sån bra fläkt och den är totalt sämre än standardfläkten.
October 15, 2001
Låter som flänsen inte har bra kontakt med kärnan på prollen. Jag skulle testa och installera om kylaren. Jag vet att det låter som om jag tror att du satt på kylaren fel fast du "vet" att du gjort allt rätt. Men mycket kan gå fel. Tills du är 100% säker att flänsen har bra kontakt med kärnan och att din kylpasta sitter perfekt så skulle jag lita på bios. Bios brukar inte visa fel på sådant sätt.
1 Guest(s)