November 5, 2002
Har skaffat mig en sån nudå 🙂 Mobilcpun alltså.
Egentligen hade jag tänkt ha den till en tyst htpc. Men sen kom jag på att den kanske är lagom klockvänlig? Har ju en 2500+ nu. Kanske jag kan klocka ner den, sänka spänningen ganska rejält så den inte blir så varm och köra den i htpcn istället, förutsatt att jag kan få ut mer av mobilprocessorn då. Någon som vet?
March 5, 2002
Relaxia wrote: Har skaffat mig en sån nudå 🙂 Mobilcpun alltså.
Egentligen hade jag tänkt ha den till en tyst htpc. Men sen kom jag på att den kanske är lagom klockvänlig? Har ju en 2500+ nu. Kanske jag kan klocka ner den, sänka spänningen ganska rejält så den inte blir så varm och köra den i htpcn istället, förutsatt att jag kan få ut mer av mobilprocessorn då. Någon som vet?
Hur klockar din Barton då? Bara att byta CPU och jämföra ju. 😉
November 5, 2002
Fackmato:
Min barton klockar. Har kört länge som 3000+ på org vcore. Testade att öka spänningen en gång och klockade till 3200+. Skulle nog klara mer, fast den blev så varm med min luftkylning så jag drog mig ner till orginalinställningar.
ocz:
Menar du sänka vcore på bartonen och ... prime means?
Jag vill ju att denna kylare ska klara biffen lixom, och inte behöva gå på högvarv heller.
[Image Can Not Be Found]
March 14, 2001
Relaxia wrote: Fackmato:
Min barton klockar. Har kört länge som 3000+ på org vcore. Testade att öka spänningen en gång och klockade till 3200+. Skulle nog klara mer, fast den blev så varm med min luftkylning så jag drog mig ner till orginalinställningar.ocz:
Menar du sänka vcore på bartonen och ... prime means?Jag vill ju att denna kylare ska klara biffen lixom, och inte behöva gå på högvarv heller.
*bild*
Eftersom din barton inte är något klockmonster efter vad jag kan se så klarar nog mobilen mer..
Sen menar ocz att du ska använda bartonen i htpcn och sänka vcoren så mycket det går så länge den inte blir ostabil, det kollar du med prime95..
March 14, 2004
Snorch wrote: [quote=Relaxia]Fackmato:
Min barton klockar. Har kört länge som 3000+ på org vcore. Testade att öka spänningen en gång och klockade till 3200+. Skulle nog klara mer, fast den blev så varm med min luftkylning så jag drog mig ner till orginalinställningar.ocz:
Menar du sänka vcore på bartonen och ... prime means?Jag vill ju att denna kylare ska klara biffen lixom, och inte behöva gå på högvarv heller.
*bild*
Eftersom din barton inte är något klockmonster efter vad jag kan se så klarar nog mobilen mer..
Sen menar ocz att du ska använda bartonen i htpcn och sänka vcoren så mycket det går så länge den inte blir ostabil, det kollar du med prime95..
Jippi... Nån förstår en trött ocz iaf 😀
February 12, 2003
http://www.hasw.net, hade nåt kul program du kan pula VCore fram och tillbaka i windows iaf...
Om du har nytta av det.
March 14, 2004
AMD_RULEZ wrote: http://www.hasw.net, hade nåt kul program du kan pula VCore fram och tillbaka i windows iaf...
Om du har nytta av det.
Aah... Fint program det där =D
February 12, 2003
Relaxia wrote: [quote=NHOC_Frozen]Jag kör min mobile 2400+ 35w i 11x200 @ 1.5v 24/7 med shuttle luftkylningen på lågvarv, hur stabilt som hellst =)
Ah! Trevligt! Men då är det ju bara att köra på juh 😀
vcore förresten? vad har du den på och vad är orginal?
Han har den på 1.5V, har för mig att det var 1.35V original.
February 4, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Relaxia][quote=NHOC_Frozen]Jag kör min mobile 2400+ 35w i 11x200 @ 1.5v 24/7 med shuttle luftkylningen på lågvarv, hur stabilt som hellst =)
1.35v är orginal på XP-M 2400+
På XP-M 2500+ kommer jag faktiskt inte ihåg
Min egen XP-M 2400+ gör på 1.5v 2425mhz 😀
March 30, 2003
Arne Anka wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Relaxia][quote=NHOC_Frozen]Jag kör min mobile 2400+ 35w i 11x200 @ 1.5v 24/7 med shuttle luftkylningen på lågvarv, hur stabilt som hellst =)
1.35v är orginal på XP-M 2400+
Mobile 2500+ är 1,45v orginal om jag minns rätt.
February 4, 2002
Relaxia wrote: [quote=Arne Anka] 1.35v är orginal på XP-M 2400+
Damn man! Vad har du för multipel, fsb och kylning då?
Tror inte jag ens vågar komma i närheten, men ändå 🙂
Jag körde 202x12
SLK -800 och Delta 80mm
3 Guest(s)