July 11, 2002
o22oN wrote: [quote=Smirnoff]läste på 64bits.se att nya Tbred processorer har något värmeskydd.. stämmer det?
Tack att intel har ett sådant 🙂
Har oxå hört ngt om d.
Men ärligt...hur ofta ramlar kylflänsen bort då?
Är du rädd för det kan du BIOS sätta varningar vid höga temp.
(är SÅ trött på tjööööt om att AMD skall brinna upp)
Men jag tror alltid att det känns bättre att man har en backup, tänk om man har satt dit flänsnen dåligt? då kan den brinna, man har väl hur det gjorde på TOmshardware, då får fobi att amd ska börja brinna :bgrin:
June 20, 2002
Palominon hade också värmeskydd, men tempen steg så fort om flänsen trillade av så att skyddet inte hann slå ifrån... 🙂
tycker att folk kan fortsätta tjöta om att de brinner upp så kanske folk är lite försiktigare och slipper att de brinner upp... med i beräkningen måste man ju också ha att det är om flänsen trillar av vilket har en sannolikhet av nära noll att det händer...
January 1, 2003
De AMD-prollar som brunnit upp är nog lätträknade. Det är mer Intel-lägret som tjatar om det, bara för att klanka ner på AMD. Visst har de rätt att det är dåligt, men det finns ju lösningar på det som funkar. Och som många innan mig har sagt., är man bara noga när man sätter ihop datorn, så är det ju inget man behöver oroa sig för. Flänsarna trillar ju inte av utan anledning direkt.
November 18, 2002
är det någon som vet om det där kortslutnings trixet funkar på en 2100?
jag skulle låsa upp min förra 2100 och kontakterade hela l1 bryggan (som jag läst man skulle göra) och när jag satte på kylaren så luktade det skit och rök från processorn och moderkorts tanten (rösten som meddelar fel) meddela att "system boot up faild pga cpu overklocking" sen såg jag att jag hade satt fläkten åt fel håll
detta var ju mindre bra men min fråga är om jag hade lyckats låsa upp cpu`n eller om det blev kortis så att kärnan blev extra varm... ville bara ha klarhet har en ny 2100 nu som är brun istället för grön... mycket fulare hehe men spela roll... det andra jag undrar är hur man får reda på vilken sorts tbred jag har på cpu`n
sådärja nu har jag lärt mej vilken klant jag är men provar man inget får man inget veta...
3 Guest(s)