XP2400+ T-bred klocknings problem.|Page 2|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
XP2400+ T-bred klocknings problem.
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
240502
December 25, 2002 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

o22oN wrote: [quote=Smirnoff]läste på 64bits.se att nya Tbred processorer har något värmeskydd.. stämmer det?

Tack att intel har ett sådant 🙂

Har oxå hört ngt om d.
Men ärligt...hur ofta ramlar kylflänsen bort då?
Är du rädd för det kan du BIOS sätta varningar vid höga temp.
(är SÅ trött på tjööööt om att AMD skall brinna upp)

Men jag tror alltid att det känns bättre att man har en backup, tänk om man har satt dit flänsnen dåligt? då kan den brinna, man har väl hur det gjorde på TOmshardware, då får fobi att amd ska börja brinna :bgrin:

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
240617
December 25, 2002 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Palominon hade också värmeskydd, men tempen steg så fort om flänsen trillade av så att skyddet inte hann slå ifrån... 🙂

tycker att folk kan fortsätta tjöta om att de brinner upp så kanske folk är lite försiktigare och slipper att de brinner upp... med i beräkningen måste man ju också ha att det är om flänsen trillar av vilket har en sannolikhet av nära noll att det händer...

brevix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 284
240662
December 26, 2002 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

yes ,det finns ett överhetningsskydd på t-bred b

Stoffe 2959
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
244676
January 2, 2003 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

De AMD-prollar som brunnit upp är nog lätträknade. Det är mer Intel-lägret som tjatar om det, bara för att klanka ner på AMD. Visst har de rätt att det är dåligt, men det finns ju lösningar på det som funkar. Och som många innan mig har sagt., är man bara noga när man sätter ihop datorn, så är det ju inget man behöver oroa sig för. Flänsarna trillar ju inte av utan anledning direkt.

Oberon
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
245957
January 4, 2003 - 4:07 am
sp_Permalink sp_Print

är det någon som vet om det där kortslutnings trixet funkar på en 2100?

jag skulle låsa upp min förra 2100 och kontakterade hela l1 bryggan (som jag läst man skulle göra) och när jag satte på kylaren så luktade det skit och rök från processorn och moderkorts tanten (rösten som meddelar fel) meddela att "system boot up faild pga cpu overklocking" sen såg jag att jag hade satt fläkten åt fel håll embarassed
detta var ju mindre bra men min fråga är om jag hade lyckats låsa upp cpu`n eller om det blev kortis så att kärnan blev extra varm... ville bara ha klarhet har en ny 2100 nu som är brun istället för grön... mycket fulare hehe men spela roll... det andra jag undrar är hur man får reda på vilken sorts tbred jag har på cpu`n

sådärja nu har jag lärt mej vilken klant jag är men provar man inget får man inget veta...

DjHypnoz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
246864
January 5, 2003 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt 🙁

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL