January 4, 2003
Arne Anka: sämre/bättre 3dmark?
fan vad intressant det vore att låta dig testa lite olika sorters minnen.. tror det skulle hjälpa många som mig 😉
hmmm twinmos .. ne corsair.. eller kanske a-data.. ne fan.. twinmos.. eller varför inte extreme.. ne fan corsair O.S.V!!!!! :cy:
February 4, 2002
DjHypnoz wrote: Arne Anka: sämre/bättre 3dmark?
fan vad intressant det vore att låta dig testa lite olika sorters minnen.. tror det skulle hjälpa många som mig 😉
hmmm twinmos .. ne corsair.. eller kanske a-data.. ne fan.. twinmos.. eller varför inte extreme.. ne fan corsair O.S.V!!!!! :cy:
Jag har inte provat 3dmark jag väntar tills jag får ett till corsairminne som jag beställt
January 9, 2003
DjHypnoz wrote: fan vad intressant det vore att låta dig testa lite olika sorters minnen.. tror det skulle hjälpa många som mig 😉
DjHypnoz, jag håller med fullständigt! Jag hade tänkt köpa nästan exakt en sån där dator som Arne har (grafikkort hade jag tänkt skulle va ett Saphire 9500 128MB) och spelar det nån större roll om man har TwinMos med WinBond chip eller Corsair minnena som du har? Och spelar det så stor roll att det är värt att köpa corsair? Och spelar det bara roll hur mycket tur man har med såna minnen? I så fall kan jag lika gärna ge upp nu för jag har otur hela tiden :gråt:
October 11, 2001
stinger wrote: Jag har hittat hur man moddade ett enermax med låg 5.0volt. I agget så finns det ett motstånd som heter R82 som skall vara på runt 7.15k ohm. Det finns 2 sätt att göra det på, endera så löder man dit en VR på 1k ohm i serie med det befintliga motståndet (R82) eller så ersätter man det befinliga motståndet (R82) med en VR på 10K ohm. Som då grundinställs på runt 7.15k ohm innan lödning. Sen är det bara att gå in i bios kolla volten justera upp till önskad volt. Detta görs naturligtvis på egen risk. Var nogrann med vart ni sätter skruvmejseln när strömmen är påslagen.
Jag skulle nog dra ut ett par tåtar och ha potten utanför för att inte riskera kortis.
3 Guest(s)