March 17, 2003
Hej! att ha kombinationen
processor: Barton XP2500+
moderkort: Abit NF7-S 2.0
minne: twinmos 2x256MB DDR400
är väl inte så ovanlig ute hos er och jag antar det är flera som har en likadan dator.
Vilka hastigheter har ni lyckats få upp processorn i, och med vilka BIOS-inställningar?
mvh Alexander
March 17, 2003
Jag har en Aero 7+ fläkt och är inte direkt nån gud på överklockning...så ja hoppas få ltie hjälp av er!
Jag får det o funka stabilt i typ 187*11=2057 man får någon konstig blådump vid högre då man kör 3dmark...
i detta lägge har jag inte ändrat spänningen för processor/minne alls och inte ändrat några timings utan de står på auto.
hur bör jag ställa in för att få högre busshastighet? hur har ni med samma system som jag ställt in?
mvh Alex 🙂
December 6, 2002
May 18, 2003
Jag försöker svara sammtidigt som jag lånar tråden lite :
Har exakt samma sak (sign ;)) och jag möter problem när jag kommer upp i 2300Mhz, och det är inte kylningen som sätter stop, den ligger strax över 20°. Och Volten verkar inte heller spela nån roll (var uppe i 2.7 en gång när jag blev sur) och minnen har jag testat dra upp nått snepp, ingen skillnad. Jag tror jag fick ett riktigt måndagsexemplar (beställde från DB, dom svarade inte på va dom hade för steppings och jag orkade inte leta nån annanstanns, vill ebara ha det:P)
nån som har en lösning?
EDIT:Missat ett ?
August 6, 2003
bofink:
CPU-temp 20 grader, och Vcore 2,7 V.
Skulle inte tro det!
LorD_Kvadd:
2,5 GHz klarar en del Bartons, men då på rätt hög Vcore. Så det låter rätt osannolikt att du har 33-38 grader med luftkylning. Om vi inte pratar typ SLK/Delta och idle-temp.
Min Barton är Primetabil upp till ~2,5 och maxar ca 2650 (ännu) och då har jag över 45 grader med vattenkylning.
February 3, 2003
Swed wrote: bofink:
LorD_Kvadd:
2,5 GHz klarar en del Bartons, men då på rätt hög Vcore. Så det låter rätt osannolikt att du har 33-38 grader med luftkylning. Om vi inte pratar typ SLK/Delta och idle-temp.Min Barton är Primetabil upp till ~2,5 och maxar ca 2650 (ännu) och då har jag över 45 grader med vattenkylning.
Delta...Och Swiftech MCX462+...Iskallt rum..Och lite snuva nu haha..
Min vill inte längre för min sydbrygga stoppar troligen..Behöver inte ge mycket volt alls till cpu'n...Hade tur med stepping...Ska ladda upp bild sedan om jag får tag i kameran...
August 6, 2003
LorD_Kvadd wrote: Delta...Och Swiftech MCX462+...Iskallt rum..Och lite snuva nu haha..
Min vill inte längre för min sydbrygga stoppar troligen..Behöver inte ge mycket volt alls till cpu'n...Hade tur med stepping...Ska ladda upp bild sedan om jag får tag i kameran...
Hehe, jag satt en hel natt vinterklädd med öppen dörr och klockade förut med min luftkylning.
Snacka om att man vart idiotförklarad av sambon när hon kom upp 03:45 för att se hur det gick för mej ;)!
Sydbryggan brukar väl inte stoppa klockning, den sköter väl ljud, tangentbord och lite sånt?
Min prolle gör faktiskt nästan 2,4 på org. volt :D!
February 3, 2003
Swed wrote: [quote=LorD_Kvadd]Delta...Och Swiftech MCX462+...Iskallt rum..Och lite snuva nu haha..
Hehe, jag satt en hel natt vinterklädd med öppen dörr och klockade förut med min luftkylning.
Snacka om att man vart idiotförklarad av sambon när hon kom upp 03:45 för att se hur det gick för mej ;)!
Sydbryggan brukar väl inte stoppa klockning, den sköter väl ljud, tangentbord och lite sånt?
haha jaaa ens polare tycker att man är ganska sjuk för att inte tala om farsan...Citat : "VA FAN HAR DU FÖNSTRET ÖPPET FÖR??SKA DU VÄRMA FÖR KRÅKORNA ELLER??"/min far...
Mjaaa den brukar stoppa faktiskt vill jag minnas...Den stiger i temp med att man har högre fsb ju...Tror min gör runt 2,35-2,4 på orginal...
Just nu är den i 211 i orginal volt...Stabil som ett djur haha
Vad har du för stepping??
August 6, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Swed][quote=LorD_Kvadd]Delta...Och Swiftech MCX462+...Iskallt rum..Och lite snuva nu haha..
haha jaaa ens polare tycker att man är ganska sjuk för att inte tala om farsan...Citat : "VA FAN HAR DU FÖNSTRET ÖPPET FÖR??SKA DU VÄRMA FÖR KRÅKORNA ELLER??"/min far...
Mjaaa den brukar stoppa faktiskt vill jag minnas...Den stiger i temp med att man har högre fsb ju...Tror min gör runt 2,35-2,4 på orginal...
Just nu är den i 211 i orginal volt...Stabil som ett djur haha
Vad har du för stepping??
AQXEA 0330 tror jag det var, ev V33 :roll:.
1 Guest(s)