March 18, 2001
Har inskaffat mig ett styck kt7a , t-bird 1,4 och en zalman 5001-cu.
Jag satte ihopp allt och datorn snurrade upp fint. Men när jag skulle känna med handen på kylaren för att se om den var varm så dog bildskärmen och alla lamper på datorn lyste oavbrutet!!!
Jag tängte, fan tog jag tag i kylaren så hårt att jag knäckte prosecorn eller. DÅ märkte jag att det går att vicka lite på kylaren fram och tillbaka. om man vikar den åt enna hållet så händer det jag har beskrivit , och om man vickar den åt andra hållet så funkar den igen.
Jag har skruvat fasten sten hårt så jag vet inte vad det kan vara.
kanske tar något imot någon stans som kortsluter något.
Dom med följande pappersringarna som man skall ha imellan skruv och moderkort skall äll vara dom mindre modellerna på ett kt7a?
/PAtrik
August 19, 2001
August 6, 2001
On 2001-09-26 13:26, Lederick wrote:
Har inskaffat mig ett styck kt7a , t-bird 1,4 och en zalman 5001-cu.
Jag satte ihopp allt och datorn snurrade upp fint. Men när jag skulle känna med handen på kylaren för att se om den var varm så dog bildskärmen och alla lamper på datorn lyste oavbrutet!!!
Jag har också den kylaren. Lifsfarligt att ha händer inärheten av den.. skulle också känna på flänsen, men råkade få in figret i fläkten som som stannade... Slog av datorn med en gång å skruvade väck fläkten.. ett blad hade gått av, så jag plockade bort det.. fick limma tillbaka det senare.. jaja, men det har kanske inte med detta att göra.. Det är en bra kylfläns iaf tycker jag.
March 18, 2001
Efter litte trixande har jag kommit på följande:
Jag satte på fel washer. först så hade jag dom små både på undersidan och över.... men nu har jag bytt till en liten under och en stor över, som det skall vara.
Men det konstiga är att när jag skulle prova att sätta på datorn så starta den inte... hårdisken snurrade upp men datorn komm aldrig in i boot sekvensen.
Så jag lossade ett kvartsvarv på alla skruvar på kylaren och vips så funkar det i gen.
Det är alltså något som ligger och kortsluter när kylaren är förnära cpu-kärnan.
Frågan är VAD!!!!!!!
Ligger nu på 45grader fulload.
2 Guest(s)