January 16, 2005
köpte en sån igår och har installerat den. nu undrar jag om min temp är normal för jag anser att den borde vara lägre. när jag inte använder något utan den bara står i windows så ligger tempen på mellan 42-46 grader. ibland mer ibland mindre. men jag trodde i alla fall att den skull gå ner till 38 grader som den gjorde den första timmen jag använde datorn igår.
sen har jag läst på min förra cpu fläkt att det tar en viss användningstid innan fläkten och kylpastan når full effekt. tror de var 200 timmar. stämmer detta eller.
har fläkten på cpun som står i sign.
January 16, 2005
vadå:
"Vad fick dig att göra temperaturuppskattningen?"
har kollat runt lite på olika forum och konstaterat att min cpu temp är ganska hög om man jämför med andra. vissa har temp på 30-35 grader.
just nu för tillfället har jag ett firefox fönster och msn igång. ingen sida på chassit och ändå ligger den i 45
kylpastan satt inte på från början.
January 16, 2005
jag kollar temp i MSIs core center och med speedfan
upptäckte en märklig sak nu när jag meckade lite med de. provade öka en av mina fläktar till 12 volt. då märkte jag en skillnad på cirka 2 grader men också en ljudnivå som inte var nå o hurra över. sen provade jag att ta ut fläken och starta datorn (fläkten fortfarande inkopplad för att se hur mycket den låtar utan nå jevla galler). då var tempen helt plötsligt nere på 38-40 grader. verkar inte detta lite märkligt utan den har jag bara en 5 voltsfläkt som insug
January 16, 2005
har för mig att de inte e på. har iaf aldrig själv aktiverat den =)
verkar som om hela mitt system är ganska så varmt:
CPU: ca 44*
Sys HDD: 35*
HDD 2: 29*
dessa temperaturer när jag har firefox, Samurize config, photoshop cs, winamp och msn igång. men de ändras inte så mycket om jag stänger ner programmen. CPU tempen ligger kvar på 44-45 grader
1 Guest(s)