October 10, 2004
har denna procerssorkylare i åtanke till min p4 3.4 ghz. Vill få ner temperaturen, då prescotten glöder :-X .
Den borde ju passa på mitt abit moderkort.
Den är ju STOR, men den lägger sig väl över minnena och north bridge fläkten ? Har 775 socket abitg8 kort. Tackar påförhand
March 30, 2003
Om man kollar på bilden syns det att flänsen inte är ca. 130*130mm hela höjden utan smalnar av neråt så chipset-kylaren ska inte vara några problem att få plats med.
Ja, den måste vara kvar annars brinner nordbryggan upp men ta tag i det problemet när du fått Zalmanen, kan ju räcka med att såga av ett litet hörn bara om det nu behövs alls.
February 12, 2003
TonyT wrote: Tackar för svaren. Hur är det egentligen med northbridge fläkten, hur pass viktig är den ??
Går det att ta bort den helt utan större inverkan eller är den för viktig för chipet ??tacksam för svar
Den har stor inverkan. Och varm blir den också.
Så mitt råd lyder: Ta inte bort den.
February 12, 2003
TonyT wrote: Så northbridgen är viktig. Men räcker det med passiv kylning?? Går det bra att ta bort fläkten och lämmna kvar "piggarna" ??
Njae, du måste ha en rätt stor fläns för att kunna kyla den passivt iaf, en sån här har jag själv: http://www.webhallen.com/prod......;ref=Buggy
March 18, 2004
TonyT wrote: ok, ser intressant ut. Passar den på alla moderkort ?? Funderar på att pilla bort hela min north bridge anordning och kanske sätta på en sån som du visar, om det nu går ??
Hur hög är den ?? Om den är högre än 4,5cm som min nuvarande är det ingen idè.
Webhallen wrote: • Dimensions : 37(L) X 37(W) X 47(H) mm
Alltså borde den vara 4,7 cm hög 😕
March 18, 2004
TonyT wrote: ok, ser intressant ut. Passar den på alla moderkort ?? Funderar på att pilla bort hela min north bridge anordning och kanske sätta på en sån som du visar, om det nu går ??
Webhallen wrote: • Dimensions : 37(L) X 37(W) X 47(H) mm
Alltså borde den vara 4,7 cm hög 😕
February 12, 2003
47mm är den, men ändå... Du kan såga ner lite, det gör lite skillnad, men det är fortfarande stor yta på den, alltså kyler den hyfsat.
1 Guest(s)