January 6, 2003
Har satt i en ny cpu-kylare (CNPS7000B-AlCu) idag (tog 1,5 timme) 🙄
Började med att plocka ur den gammla och provtestade den nya. Upptäckte då att den inte passade 😮
Går in på Zalman´s hemsida och kollar på vilka moderkort som den passar på:
[Image Can Not Be Found]
Ojdå, den passar visst inte enligt dom :bgrin:
Men, nu när jag ändå har köpt den kan jag ju inte bara slänga/sälja den, då jag verkligen behövde en ny 🙄
Så jag går ut i garaget och plockar fram vinkelslipen 😀
[Image Can Not Be Found]
Det kanske inte syns så bra, men den ska igentligen vara lika tjock på båda sidorna om hålet.
Så efter "lite" moddning så fick jag dit den nya fläkten :bgrin: :
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Sen fanns det ett till litet problem, jag har en kylfläns på nordbryggan, och den var visst lite för stor 🙄
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Men det gick ju att lösa med lite våld!
Men nu ligger tempraturen på 22 Grader på sys och cpu på 38 grader i idle på 2,3 ghz.
Har en Amd Barton 2500+ med Abit Nf7-s2
Men som topic säger:
Den var visst kompatibel med mitt moderkort 😀
May 6, 2002
Den är klassisk. Men du hade inte behövt såga i det silverfärgade fästet, du kunde satt det på andra sidan och satt det blåa där istället, se bild:
January 6, 2003
padda wrote: Den är klassisk. Men du hade inte behövt såga i det silverfärgade fästet, du kunde satt det på andra sidan och satt det blåa där istället, se bild:
Var den blåa mindre? 🙄
Är du verkligen säker, testade med båda, och det passade lika dåligt med båda...
February 1, 2003
hehe =)
jag har gjort en likadan lösning på mitt AN7 kort.
med den skillnanden att jag har sågat av flänsarna i hörnet på NB kylaren istället för att böja dem....
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
padda wrote: Den är klassisk. Men du hade inte behövt såga i det silverfärgade fästet, du kunde satt det på andra sidan och satt det blåa där istället, se bild:
Förstår inte riktigt hur du menar. Det är ju inte det silvriga/Blåa fästet som är problemt utan bygeln som sitter på flänsen och den kommer ju alltid bli lika så länge flänsen sitter mitt på cpu'n[/img]
January 6, 2003
TeDDaN wrote: Förstår inte riktigt hur du menar. Det är ju inte det silvriga/Blåa fästet som är problemt utan bygeln som sitter på flänsen och den kommer ju alltid bli lika så länge flänsen sitter mitt på cpu'n
nja, på mitt kort var båda "byglarna" för stora, var helt omöjligt att få dit om jag inte slipade någon mm. Men NF7 ser förmodligen annurlunda ut där.
Kul att fler har gjort såhär
Lösningen är väl inte optimal för Nordbryggan, men det blev ju iallfall kallare än innan...
January 6, 2003
CasO wrote: gj ando =DO
riktigt fina bilder du har där, vad använder du för kamera?
du fick föresten en riktigt fin effekt med böjningen av NB kylaren, nu ser den ut som om den hade varit böjd pågrund av luften från cpu-kylaren.
Hehe, tack.
Jo det har du rätt i, ser ut som den böjs av luften, specielt ovanifrån
Kameran är väl inte specielt bra, men det handlar om ljuset. Tar man nära med blixt blir det dåligt t.ex.
Men kameran är en : Nikon Coolpix 885
Men denna bilder blev rätt bra:
http://ando.mine.nu/Zalman/org.....CN1515.jpg
Edit: hittade en till bild:
http://ando.mine.nu/Zalman/org.....CN1518.jpg
Uppmärksamma dammet 🙄 :bgrin:
La in alla bilderna i orginalstorlek här:
http://ando.mine.nu/Zalman/org.....nalstorlek
1 Guest(s)