Zalman Reserator 1 fråga|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Zalman Reserator 1 fråga
Zansiball
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 9, 2004 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har tänkt att sätta ihop en ny dator och jag har tänkt att göra den så tyst som möjligt. Jag funderar om en Zalman Reserator 1 kan vara någonting att ha.

Vet någon om den låter mycket? enligt många tester skall den vara tyst.

är det bättre att köpa en fet fläns och sätta fast en liten tyst fläkt istället med tanke på ljud nivån?

har tänkt att maxa datorn med 3.8 amd64 processor så det kommer nog att bli lite varmt, men det skall väll Reseratorn klara av?

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
691491
August 9, 2004 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

får min reserator imorrn förmodligen då kan jag testa lite ... men den ska tydligen vara extremt svår att ens höra

traveler2004
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 54
691648
August 9, 2004 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Har införskaffat en reserator till mitt a64 3000+ system är supertyst.....förutom att parketten den står på ligger inte kloss mot golvet under så det blir buller/resonans i hela rummet(ngt att tänka på ;)). men jag har testat den mot en del där parketten ligger kloss mot golvet.....den hörs knappt när man är en sisodär 20cm från den. Kan varmt rekomendera deras vattenkylning till grafikkortet också (mmm heltyst system säger jag bara)....(kanske inte till ett geforce6800 men men....;) ) ligger på en cpu temp idle 38 grader och efter en dag om den stått igång hela dagen runt 50 grader.

systemp på 50 idle runt 60 efter en dag...men har inte det mest välkylda chassit 😛

Ändå nackdelen är att den e lite stor, men det kompenserar den tycker jag genom att ge ett sjysst estetiskt inslag i rummet 😛

Kan iaf säga att jag varmt rekomenderar den om det inte är extremkylning du skall ha den till utan du vill ha en tystkylning( vilket jag var ute efter) och det är verkligen riktigt tyst.

hoppas du har fått lite input nu iaf

Ha de....:D

Zansiball
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
692193
August 10, 2004 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för svaren. skall nog köpa en Reserator + grafikkorts kylningsdelen.

traveler2004, tror du inte reseratorn klarar av att kyla en geforce 6800? det borde den väll göra?

om inte så köper jag nog ett ati kort från saphire. dom har ju grafikkort med passiv kylning.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
692541
August 11, 2004 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

fick min reserator idag 😀 helt underbart lätt att sätta i osv det enda problemet vi hadde var att en skruv inte ville gänga men det tog 5 min så var det ordnat ... och som traveler säger har man någonting under den för att dämpa resonansen måste man anstränga sig för att höra den

traveler2004
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 54
692608
August 11, 2004 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

jo ang kylning till gf6800 .......jag har ingen aning om vad den klarar eller inte bara det att vad man läst så sitter det ju mer eller mindre en massiv kylfläkt på ett gf6800. 😛

tänkte höra en sak med dig med har haft reseratorn nu en månad och igår började den att avge ett (hmm svårt att beskriva) ett lite bubblande/fräsande ljud och då menar jag inte det vanliga låga ljudet som kommer från pumpen. tänkte höra om du har hört ngt?

Zebban
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
693285
August 12, 2004 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

En variant som jag ska testa är att köpa en Black Ice Micro och sätta Zalmans slimmade 80 mm fläkt (som man egentligen har till deras passiva GPU-kylning) på. Detta ska jag koppla in mellan CPU/NB och GPU. Det borde avlasta Reseratorn litegrann iaf och blir sgs ljudlöst.
Kanske gör att Reseratorn kan hantera även ett 6800-kort

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL