January 29, 2003
Jag har tänkt att sätta ihop en ny dator och jag har tänkt att göra den så tyst som möjligt. Jag funderar om en Zalman Reserator 1 kan vara någonting att ha.
Vet någon om den låter mycket? enligt många tester skall den vara tyst.
är det bättre att köpa en fet fläns och sätta fast en liten tyst fläkt istället med tanke på ljud nivån?
har tänkt att maxa datorn med 3.8 amd64 processor så det kommer nog att bli lite varmt, men det skall väll Reseratorn klara av?
July 15, 2004
Har införskaffat en reserator till mitt a64 3000+ system är supertyst.....förutom att parketten den står på ligger inte kloss mot golvet under så det blir buller/resonans i hela rummet(ngt att tänka på ;)). men jag har testat den mot en del där parketten ligger kloss mot golvet.....den hörs knappt när man är en sisodär 20cm från den. Kan varmt rekomendera deras vattenkylning till grafikkortet också (mmm heltyst system säger jag bara)....(kanske inte till ett geforce6800 men men....;) ) ligger på en cpu temp idle 38 grader och efter en dag om den stått igång hela dagen runt 50 grader.
systemp på 50 idle runt 60 efter en dag...men har inte det mest välkylda chassit 😛
Ändå nackdelen är att den e lite stor, men det kompenserar den tycker jag genom att ge ett sjysst estetiskt inslag i rummet 😛
Kan iaf säga att jag varmt rekomenderar den om det inte är extremkylning du skall ha den till utan du vill ha en tystkylning( vilket jag var ute efter) och det är verkligen riktigt tyst.
hoppas du har fått lite input nu iaf
Ha de....:D
February 21, 2004
fick min reserator idag 😀 helt underbart lätt att sätta i osv det enda problemet vi hadde var att en skruv inte ville gänga men det tog 5 min så var det ordnat ... och som traveler säger har man någonting under den för att dämpa resonansen måste man anstränga sig för att höra den
July 15, 2004
jo ang kylning till gf6800 .......jag har ingen aning om vad den klarar eller inte bara det att vad man läst så sitter det ju mer eller mindre en massiv kylfläkt på ett gf6800. 😛
tänkte höra en sak med dig med har haft reseratorn nu en månad och igår började den att avge ett (hmm svårt att beskriva) ett lite bubblande/fräsande ljud och då menar jag inte det vanliga låga ljudet som kommer från pumpen. tänkte höra om du har hört ngt?
August 10, 2004
En variant som jag ska testa är att köpa en Black Ice Micro och sätta Zalmans slimmade 80 mm fläkt (som man egentligen har till deras passiva GPU-kylning) på. Detta ska jag koppla in mellan CPU/NB och GPU. Det borde avlasta Reseratorn litegrann iaf och blir sgs ljudlöst.
Kanske gör att Reseratorn kan hantera även ett 6800-kort
1 Guest(s)