July 4, 2004
Zalman Reserator 1, finns det något kit så man kan köra både cpu och på grafikkortet.. om inte tror ni det kan fixas med lite hemmabygge?
jag har en *helt* tyst dator, nästan bara hdds som låter i idle men i full load så låter det en del (enligt mig) så jag tänkte vattenkylning (utan fläktar) och sedan ett pasivt nätagg.. kanske hänga upp diskarna också :)..
man kan ju alltid köpa "Zalman TNN (Totally No Noise) Computer case" men känner att det inte ligger riktigt i rätt prisklass..
November 6, 2001
Pingen wrote: Köp ett GPU-block och lite y-adaptrar.
Som jag har fattat det så kopplar man bara GPU-blocket i serie med den in- eller utgående slangen till CPU-blocket. Alltså behöver man bara kapa slangen på ett ställe för att koppla in ett GPU-block. Det är givetivs Zalmans egna man ska använda 🙄
August 10, 2004
Keni wrote: Zalman Reserator 1, finns det något kit så man kan köra både cpu och på grafikkortet.. om inte tror ni det kan fixas med lite hemmabygge?
jag har en *helt* tyst dator, nästan bara hdds som låter i idle men i full load så låter det en del (enligt mig) så jag tänkte vattenkylning (utan fläktar) och sedan ett pasivt nätagg.. kanske hänga upp diskarna också :)..
man kan ju alltid köpa "Zalman TNN (Totally No Noise) Computer case" men känner att det inte ligger riktigt i rätt prisklass..
Jag kör Zalmans reserator + deras GPU-block och det fungerar strålande. Helt ljudlöst (om man inte lägger örat mot röret) och kyler min p4@3.0HT + FX5600U utan problem. Om jag spelar några timmar kommer jag upp i 45-47 grader. Temperaturen beror självklart lite på omgivande temp, men generellt så har den alltid hållt sig under 50 grader, oavsett hur hårt jag pressat burken.
1 Guest(s)