Zalman Reserator 1 till cpu och grafik|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Zalman Reserator 1 till cpu och grafik
Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2004 - 1:52 am
sp_Permalink sp_Print

Zalman Reserator 1, finns det något kit så man kan köra både cpu och på grafikkortet.. om inte tror ni det kan fixas med lite hemmabygge?

jag har en *helt* tyst dator, nästan bara hdds som låter i idle men i full load så låter det en del (enligt mig) så jag tänkte vattenkylning (utan fläktar) och sedan ett pasivt nätagg.. kanske hänga upp diskarna också :)..

man kan ju alltid köpa "Zalman TNN (Totally No Noise) Computer case" men känner att det inte ligger riktigt i rätt prisklass..

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
804300
December 24, 2004 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Köp ett GPU-block och lite y-adaptrar.

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
804315
December 24, 2004 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Pingen wrote: Köp ett GPU-block och lite y-adaptrar.

Som jag har fattat det så kopplar man bara GPU-blocket i serie med den in- eller utgående slangen till CPU-blocket. Alltså behöver man bara kapa slangen på ett ställe för att koppla in ett GPU-block. Det är givetivs Zalmans egna man ska använda 🙄

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
804364
December 24, 2004 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

så bra då..

Zebban
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
806612
December 27, 2004 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Keni wrote: Zalman Reserator 1, finns det något kit så man kan köra både cpu och på grafikkortet.. om inte tror ni det kan fixas med lite hemmabygge?

jag har en *helt* tyst dator, nästan bara hdds som låter i idle men i full load så låter det en del (enligt mig) så jag tänkte vattenkylning (utan fläktar) och sedan ett pasivt nätagg.. kanske hänga upp diskarna också :)..

man kan ju alltid köpa "Zalman TNN (Totally No Noise) Computer case" men känner att det inte ligger riktigt i rätt prisklass..

Jag kör Zalmans reserator + deras GPU-block och det fungerar strålande. Helt ljudlöst (om man inte lägger örat mot röret) och kyler min p4@3.0HT + FX5600U utan problem. Om jag spelar några timmar kommer jag upp i 45-47 grader. Temperaturen beror självklart lite på omgivande temp, men generellt så har den alltid hållt sig under 50 grader, oavsett hur hårt jag pressat burken.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL