October 14, 2007
OfflineNär GTX580 släpptes i tisdags kunde man inte låta bli.. nvidia supporter som man är var jag tvungen att köpa GTX580 och bestämde mig för att för engångsskull testa nåt nytt och valde att beställa ett kort från Zotac 😀
riggen kortet testades i bestod som vanligt av ett Rampage 3 Extreme, i7 980X, Corsair dominator GT minne och nätagg från Enermax.
börjar med lite bilder:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Det man hittills hunnit med är endast några rundor Vantage på luft. Kortet klarar fina 960mhz, vilket då ger prestanda liknande GTX480 i 1200mhz om man enbart kollar på det mest grafikkrävande deltestet: GT2. Rätt imponenande för att bara vara "en liten uppgradering" från GTX480.
960-1170 med endast 1.13v 🙂
[Image Can Not Be Found]
to be continued..
October 14, 2007
OfflineSka bli riktigt spännande att följa detta, ganska uppseendeväckande skillnad på överklockningspotentialet mot vårt testexemplar också för den delen. Bådar ju gott i alla fall..
Vad gjorde 480 lightning med sin originalkylning?
Tekniknörd som gillar att träna.
October 30, 2010
OfflineDu har förmodligen haft tur med den GPU'n.
Nvidia har ju själva sagt att de är pressade rätt hårt som det är.
Btw, har du kört något test för att se fel? Vi vet ju alla att OCCT inte fungerar
men det måste väl finnas något annat liknande som gör det.
Jag är ingen extremklockare på något sätt men jag antar att man bara anser att
det är en lyckad klockning om GPU'n klarar vissa tester utan fel.
Vanligtvis brukar jag köra OCCT en halvtimme utan fel för att veta att den är stabil.
OCCT är ju inte så hälsosamt för GPU'n men man ser ju rätt fort om det finns problem. Furmark och andra liknande program kan ju rulla på felfritt medan 1 min i OCCT
visar nåt helt annat.
October 14, 2007
Offline@Anton; GTX480 Lighting (och andra 480 för den delen) klarar i snitt ~900mhz på luft
@elajt.. testade MSI Kombuster precis.. DX11 läge, 32XQ CSAA och Post-FX aktiverat= Inga problem att köra 950+ GPU
och efter byte utav kylpasta håller tempen sig under 70c. Klart acceptabelt enligt mig 🙂
ME4ME;1257709 wrote: @Anton; GTX480 Lighting (och andra 480 för den delen) klarar i snitt ~900mhz på luft
@elajt.. testade MSI Kombuster precis.. DX11 läge, 32XQ CSAA och Post-FX aktiverat= Inga problem att köra 950+ GPU
och efter byte utav kylpasta håller tempen sig under 70c. Klart acceptabelt enligt mig 🙂
Damn x2.. Det var nog verkligen som du sa, du har tur med NVIDIA! 😉 Nu ska vi inte ropa hej förrän.. o allt det där. Men ska bli grymt spännande att se lite LN2-action på det där kortet!
October 14, 2007
OfflineDå var första (och andra) benchsessionen med GTX580 avklarat. Det är imponerande att se hur mycket bättre GTX580 presterar i Vantage jämfört med GTX480. Däremot är det inte riktig lika lätt att nå höga klockfrekvenser då mitt kort varken skalar bra med låg temp eller hög spänning. 1200 GPU klarar den med endast 1.25v och -110 .. men för att 1250 ska gå genom behöver den 1.4v och uppåt, och -125c. ... minnesspänningen låg på ~1.85v
Intel Core i7 980X
Asus Rampage 3 Extreme
Corsair Dominator GT 1866C7 2x2GB
Enermax Revolution85+ 1050W
Zotac Geforce GTX580
hur som helst... 40K 1xGPU done 🙂
Vad ska man säga.. hatten av Henry! Det är riktigt jäkla imponerande och att ge ett butiksköpt grafikkort denna behandling är jag också imponerad över. Hoppas nu det överlevt strapatserna bara, finns ju fler benchmarks att köra... 😉
1 Guest(s)

Log In