December 20, 2006
Hej har precis köpt en dator men tänkte börja på att bygga på min nästa. Nu undrar jag om man ska börja bygga en dator i delar vad ska man tänka på.
Jag menar vilka standarder kommer gälla om 1 - 2 år?
Vilka delar bör man köpa först/sist?
Jag antar att chassi och aggregat är väl dom delarna som kan köpas först.
Sista komponenten bör väl kanske vara grafikkort? Eftersom de utvecklas så snabbt.
Förmodligen kommer det bli en dator med quad-lösning och högst troligt intel. skulle va kul att få lite hjälp på vägen så jag får en ordentlig dator den här gången 😀
Kommer lägga ca 500 - 1000 i månaden på bygget och tänkte också dokumentera byggandet.
December 31, 2006
December 17, 2005
johnjensen wrote: Varför så avigt inställda till detta. Jag tycker det är en intressant idé. Bara man köper CPU och Moderkort samtidigt. Kan vara intressant om resten är kompatibelt under en tidsrymd på 2 år.
Idén må vara intressant men dum, då du lägger ut pengar i onödan. Bättre spara och köpa allt direkt som övriga sagt.
September 27, 2002
Min senaste C2D dator är ett bygge som växt fram över några månader. Ett ECS moderkort köptes tills vidare och det gamla nätagget var tillräckligt bra för att driva det. Nu har sålt och köpt delar så att jag har C2D med sli och som kan överklockas. Att handla delar eftersom kan vara en bra lösning, men det bör röra sig om någon månad.
1 Guest(s)