December 11, 2009
hej, tidigare i år bestämde jag mig för att få tag i ett chassi på något sätt. så jag kontaktade coolermaster och frågade om dom ville sponsra mig med ett chassi, "in return" skulle jag måla det. Jag har en god vän som heter Ramon Quinteros som driver dreammaker.se ci är iprc. grannar.
så efter ett tag kommer chassit på posten. 20 kg 😮 bröt ryggen på vägen hem hahhaha. fick ringa en vän som fick hjälpa mig att bära.
lämnade av chassit hos Ramon då och några månader senare
får jag tillbaks chassit målat.(gratis 8-))
och nu vill jag höra vad ni tycker om det!
här är några bilder!
skriv gärna ett betyg 1-10 och motivera. vad skulle kunna vara bättre? 🙂
January 19, 2003
Tycker att resultatet vart mycket bra.
Sitter själv med ett Cosmos 1000 och gjort det i snart två år. Verkligen supernöjd med chassit, om man nu måste leta fel på chassit så är det enda jag har att påpeka på är att det är lite ont om utrymme bakom moderkortsplåten så det går bara och dra väldigt tunna kablar där =/
//Jimmy
December 11, 2009
Imlal: DET har stört mig så otroligt mycket! det finns hål för kabeldragning men att det sen inte går att dra kablar där för att det kläms är otroligt irriterande.
jag och twelve lyckades stänga till den med lite våld på rätt ställe dock hehe 😉
meanie: du ska se... i framtiden. plankor och rostiga spikar, vad mer behövs? 😀
January 19, 2003
Tycker det är rätt skönt att ha ett stort och rymligt chassi, kan säga att det är oftare att jag byter delar och uppskattar utrymmet än att jag skall bära med mig datorn på ett LAN. Går rätt smidigt det också dock tack vare rätt gedigna handtag.
Litet chassi har jag till min HTPC ;P
//Jimmy
1 Guest(s)