July 12, 2012
Hejsan Nordichardware,
Detta är första gången jag postar en bygglogg här i detta forum, men det lär nog bli trevligt de med. Hur som helst, CURV3D är ett projekt jag började med för längesen då jag byggde själva chassit. Sedan dess har det bytts ut lite hårdvara fram och tillbaka. Men nu är de dags för att få i lite rejälare kraft och samtidigt vattenkyla så mycket som möjligt. Eftersom det är ett väldigt litet chassi så kommer det bli en utmaning att kunna vattenkyla komponenterna, kan vara en av de minsta vattenkylda byggen jag sett på ett tag i varje fall.
Tanken är att först fixa till lite smådetaljer med själva chassit, nya front och bakpaneler, göra större hål för fläktar i botten, slipa och polera upp alla kanter och lite andra såna smådetaljer. Sen börja lite lätt med att vattenkyla CPUn med hjälp av en Corsair H75 för att sedan längre fram gå över till en helt custom loop.
Hårdvaran:
MB: MSI A88XI AC eller ASRock FM2A88X-ITX+
CPU: AMD A10 7850K
RAM: Corsair Dominator Platinum 2x4GB 2400MHz
PSU: Streacom ST-NANO150
SSD: Corsair Force LS 120GB
COOLER: Corsair H75
FANS: 2x Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12
Vattenkylning:
PUMP: Alphacool DC-LT
TOP: Alphacool DC-LT top
RAD: EKWB XT 120
CPU: MIPS Iceforce AMD
Saker att göra:
- Ny front och bakplåt i aluminium.
- Sleeva den nya PSUn samt alla slags kablar jag kan hitta.
- Såga upp större hål i botten för att få plats med 2x 120mm fläktar.
- Installera Corsair H75.
- Slipa alla kanter och polera.
- Nya chassifötter.
- Shroud för att täcka fula delar av moderkortet.
- Helt custom loop!
Vill tacka två vänner för hjälp och brainstorming, Nikola och Laine, tack! Vill också tacka alla sponsorer som gör detta projekt möjligt!
Uppdateringar:
Bilder på hur bygget såg ut sist de fylldes med hårdvara.
Kapat ut större hål i botten för att få plats mer flera fläktar.
Jag hoppas ni är sugna på att följa med och se hur detta projekt går framåt, för jag är astaggad!
Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
July 12, 2012
Vad jag börjat göra är att kapa upp större hål i botten för att få plats med två stycken 120mm fläktar.
[Image Can Not Be Found]
Jag maskerade hela botten och började mäta ut vart jag skulle kapa.
Detta hål borde ta in och ut luft tillräckligt.
Got dust?
Den vänstra fläkten kommer att blåsa ut varmluft och den högra kommer att blåsa in luft genom radiatorn, fick kapa lite i fläktramen för att få plats.
Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
1 Guest(s)