Dela med dig av ditt datorbygge och vinn unika telefonen LG G Flex!|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dela med dig av ditt datorbygge och vinn unika telefonen LG G Flex!
Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
June 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 30, 2014 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tiden går och det plötsligt blev det dags att kora vinnaren i årets sista tävling.
För lite över en vecka sedan körde vi igång en byggtävling där medlemmar fritt fram kunde visa upp deras unika datorbyggen eller chassimodifikationer. För er som inte hunnit gå igenom alla bidrag ännu så vill vi gå ut med en varning först då porr på hög nivå kan förekomma.

[Image Can Not Be Found]

I vanlig ordning behöver vi nu hjälp av alla medlemmar att rösta fram vinnaren, och ett stort plus hade varit om ni skrev några rader varför ni tycker tycker att denne ska ta hem segern. Det kan vara allt från ett stilrent bygge till ett unikt tänkande och planering.
Utöver en vinnare som tar hem segern bestående av en unik LG G Flex så kommer redaktionen även rösta fram en bonusvinnare som får inget mindre än Corsair Carbide Air 240 chassi. En liten låda med stora möjligheter!

Regler

  • Man kan/får bara rösta på ett bidrag per tävling.
  • Man får inte rösta på sitt eget bidrag. Vi ser vem som har röstat på vad, och skulle någon rösta på sig själv så utesluts denne direkt från tävlingen.
  • Vi kan inte plocka bort eller ändra någons röstning. Så va noga med vem du röstar på.
  • IP-loggning kommer att ske till en viss grad. Så att registrera ett "spök konto" för att kunna dela ut fler röster eller skicka in fler bidrag är inte tillåtet.
  • Utöver dessa regler så gäller även forumets allmänna regler.
  • Bryter du emot någon av dessa regler så kommer ditt bidrag räknas som ogiltigt, och i värsta fall kan du bli borträknad i framtida tävlingar. NH crew har rätten att diskvalificera de vi anser har fuskat eller brutit mot reglerna.

Deltagare och bidrag
Vi har plockat ut 6 olika byggen som är med i finalfältet och som absolut hör hemma i toppskiktet där vi ser allt från moddade chassin till egentillverkade delar nyttjats.
Vi får buga för allt engagemang och tacka så mycket för en trevlig läsning. Ni har gjort ett gymt jobb och vi hoppas på uppföljningar även fast tävlingen är över för denna gång.
En bild säger mer än tusen ord, och bilder finns det gott om i varje bygglogg. Personligen blev jag grön av avund då jag snabbt insåg att mitt gamla mattsvarta chassi med mer damm än komponenter nog måste uppgraderas inom en snar framtid.

Frozen 540

Singularitet | Göm inget, visa allt!
Image Enlarger

Projektlogg Arctic by Auxilium. Från början till slutet av ett skratchbygge!

Cold Winter
Image Enlarger

The BarPC
Image Enlarger

CURV3D
Image Enlarger

Vi vill återigen tacka för visat intresse av årets sista tävling och hoppas att alla medlemmar som själva funderar på ett bygga fått lite tips och idéer.
Missa inte att dela med er av era egna byggen och moddade datorer, det kommer betydligt fler tävlingar på sajten framöver! 🙂

Observera: Omröstningen slutar den 4:e Januari klockan 20:59.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
January 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1296179
January 2, 2015 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Jag röstar på "Singularitet | Göm inget, visa allt!"
Detta på grund av att det är det har det som jag tycker att ett chassi ska ha. Dvs inget lull lull utan bara rent, snyggt och sterilt! Snyggt jobbat.

Morkul
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
Member Since:
January 4, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1296182
January 2, 2015 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Då jag tolkar tävlingen som om det handlar om själva bygget och kreativitet så anser jag att Arctic by Auxilium är vinnare med stor marginal ner till tvåan.

Lucas Gardebrand
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
Member Since:
December 15, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1296183
January 3, 2015 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för nomineringen, må bästa mod vinna!

pa1983
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
September 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1296184
January 3, 2015 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Morkul;1296442 wrote: Då jag tolkar tävlingen som om det handlar om själva bygget och kreativitet så anser jag att Arctic by Auxilium är vinnare med stor marginal ner till tvåan.

Om inte annat så var det färdigt också så fick min röst med. Behöver inte vara snyggaste chassit eller det som jag gillar bäst men jobbet som gått in och det faktum att man avslutat iden är viktigare än något annat tycker jag. Bonus att det ser kvalitativt ut med också.

Avatar
Patrik Blom
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
June 18, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1296185
January 3, 2015 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Min röst går till "Singularitet | Göm inget, visa allt!" Med motiveringen att Bygget sticker ut och ser långt ifrån ut som alla andra byggen, att gå med enbart luftkylning mot alla vattenkylda projekt där ute känns idag som lite nytänk och det är något som enligt mig borde premieras. Sen är ju renslipad metall i detta utförande förbannat snyggt!

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1296188
January 4, 2015 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Min röst går till Arctic by Auxilium. Mycket trevligt bygge!

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
June 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1296189
January 4, 2015 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Då va tiden för omröstning slut för denna gång och vi vill tacka för all medverkan 🙂
Redaktionen återkommer med svar om vinnare och bonusvinnare inom en snar framtid.

Håll utkik efter fler spännande tävlingar.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1296212
January 8, 2015 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Riktigt kul att komma på andra plats i den här omröstningen. Bite it Johan! 😀

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
June 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1296280
January 14, 2015 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Då blev det dags att presentera resultatet för denna eminenta tävling.
Vi vill återigen tacka för alla bidrag och resultat av era byggen, och ett stort tack till alla som röstat.

Resultaten blev jämna från start mot slut, men i slutspurten var det ett bygge som stack ut lite mer än de andra.
Grattis till Lucas "Auxilium" Gardebrand som med sitt projekt Arctic tar hem förstapriset i form den unika Android-telefonen LG G Flex. Helt klart ett grymt bygge som bevisas i både antal röster och bilder 🙂

Som utlovat ska även en bonusvinnare röstas fram av redaktionen själva. Ett pris som består av inget mindre än ett litet chassi med stora möjligheter. Corsair Carbide Air 240 som möjligtvis ger någon en bra start på ett nytt bygge.

En iskall layout där det mesta syns och ett litet annorlunda sätt att planera innandömet än vad vardagligt folk skulle göra. En utmaning som kan gå åt båda hållen, men i detta fall ett klart lyckat bygge.
Grattis iHannes till din Singularitet.

Vinnarna kommer att kontaktas via forumet för fullständigt namn och adresser.

Alla projekt har givetvis varit roliga att läsa och vi hoppas på att få se mer av detta. För er som missade tävlingen denna gång så kan vi gladeligen meddela att fler liknande tävlingar kommer att presenteras under hela 2015.
Stay tuned.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 100
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL