Echo By Hannes | Art - Design - Performance|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Echo By Hannes | Art - Design - Performance
Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 19, 2010 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Välkomna mina vänner till en lite försenad byggblogg på mitt än inte fullbordarde projekt. Mycket är gjort, men mycket är också kvar. Jag hoppas att ni kommer att gilla det jag gjort och jag hoppas ännu mer än ni kommer med konstruktiv kritik som får mig att tänka om, och kanske bli tvungen att argumentera för min sak.

Mitt förra bygge, CL[M]EAN-MACHINE hade ett färgschema - Röd och svart, vilket gjorde sig bra i det bygget. I det här bestämde jag mig för att göra något som ingen tidigare gjort, det blev orange, vit och svart. Okej, några har säkert gjort det innan mig. Men jag tycker att jag lyckades göra någonting eget med det. Följ med så får ni se. 🙂

Bilder ifrån mitt gamla bygge:
[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Det här bygget, Echo är ITX, Vattenkylt och byggt på Highend komponenter. ITX och Highend har inte alltid gott hand i hand, och speciellt inte när det ska vattenkylas och ner i ett NAS chassi. En hel del modifiering blir det för att jag ska bli nöjd och att hålla det rent och snyggt är inte speciellt lätt. Jag är ju heller inte nöjd om det bara är rent och snyggt. Det måste vara konstnärligt också. Ja, konsten är något som jag håller kärt och någonting som jag försöker att implentera även i mitt datorbyggande och jag tror till viss del att jag lyckas hålla det funktionella ur datorbyggandet och det kreativa ur det konstnärliga i en fin balans.

Eftersom att ni kommer in såhär mitt i så kommer det här första meddelandet innehålla många bilder, en snabb summering av vad som skett och vad som kommer att ske. Hädanefter kommer det att bli mer kontenuerliga uppdateringar som jag hoppas att ni uppskattar.

Det här bygget är en utmaning, främst för att det är så smått och trångt, men också för att jag vill att allting ska vara top-notch. För att hålla bygget top-notch trots min student-ekonomi så har sponsorer gått in och hjälpt mig. Några svenska och några utländska, men alla har bidragit med att göra det här bygget till verklighet. De är:

Fractal-Design - Array R2
EkWaterblocks - EK branded vattenkylning
Coolingstuff.se - All annan vattenkylning (bitspower adaptrar, vatten, coils osv)
Misco.se - EK 2.2 pump & Be-Quiet SFX 350W PSU
Enermax - 3st Enermax fläktar

Resterande hårdvara har jag skrapat ihop genom att sälja av riktig, riktig highend komponenter ifrån förra bygget. Det som blev kvar och det som köptes till är:

INTEL i5 750
DFI LANPARTY MI P55-T36
2x2GB A-Data
Be-Quiet SFX 350w MDPC-X mod
Fractal-Design Array R2
HD5870

Ett riktigt projekt ska förstås vara svårt, så jag bestämde mig för att kyla GPU, MB och CPU med vatten, använda en 240 radiator och ha allting internt. Jag ska ge er lite blandade bilder ifrån start till där jag är nu. Jag hoppas att ni tycker bilderna är intressanta och ser min utveckling som fotograf. Det är nämnligen en av de största grejerna som skett i Echo, att jag blivit mycket bättre på att fota. Nu har jag nog pratat alldeles för mycket, här får ni bilderna jag lovat!

Vattenkylning ifrån EkWb!

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Misc hårdvara, fläktar ifrån Enermax och sleeving ifrån MDPC-X

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Plockar ihop lite komponenter och vattenkylning. Det börjar att dra ihop sig nu!

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]


Lite konseptbilder i ett nermonterat chassi.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Sleeving

24pin ATX
[Image Can Not Be Found]

2x PCI-e 6pin
[Image Can Not Be Found]

Klart
[Image Can Not Be Found]

Chassit

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Bitspower produkter, sponsrade ifrån Coolingstuff.se

2x 45* adaptrar
3x 90* adaptrar
6x stopp adaptrar

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Fläktar sponsrade ifrån Enermax. Mycket trevliga fläktar att leka med, som ni ser så kan man utan problem skapa en liten hög av en fläkt.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Anledningen till att jag gjorde detta var för att få "Enermax" loggorna åt samma håll som EkWb

[Image Can Not Be Found]

EkWb vattenkylningskomponenter sponsrade ifrån just EkWb:

CPU : EK Supreme HF
Pump : EK-DCP 4.0
RES : EK Multioption 250 RES
RAD : EK-CoolStream-RAD XT 240 | EK-CoolStream-RAD XT 120
Fittings : 14x EK-PSC Fitting 12mm - G1/4 Black
GPU : 5870 fullcover block + backplate
+ Feser one Coolingfluid sponsrad av Coolingstuff.se

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Be-Quiet SFX 350w nätaggregatet sponsrat av Misco.se

[Image Can Not Be Found]

Påbörjar lite byggnation i Fractal-Design Array (rev 2) sponsrat av inga mindre än Fractal-Design

Vattenkylning dragen och monterad
[Image Can Not Be Found]

Nätaggregatet testmonterad och provar på lite kabeldragning. Har efter detta kommit på hur jag kommer att dra den efter montering, och det är inte riktigt såhär det kommer att bli. Mycket kommer att gömmas.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Och slutligen, vem vill ha en penna?

[Image Can Not Be Found]

Vad är kvar att göra då?

# Plexiadapter för 2.5" SSD's i fronten
# Montering och placering av PSU [X] # Montering och placering av 8st vita leds [X] # Pumpbyte, från EK 4.0 -> EK 2.2 [X] # Reservoar från EK Multioption 250, till en likadan
# Plexitak
# Kabeldragning
# Sleeving av Leds, fläktar och pump [X] # Fylla loopen [X] # nya fötter
# byta radiatorgaller [X] - Blev att lackerad det gamla
# Lackera om chassit vitt [X] Puderlacka ftw.

Och så är vi där vi är just nu. Mycket är gjort, mycket är kvar. Jag hoppas att ni har stor lust att följa mig och engagera er i det här bygget. Fler byggen ifrån mig kommer snart, och då inkluderar jag er ifrån början.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Vad tycker ni om den lackeringen? När såg ni senast en dator med akvarellmålning på? Aldrig sett? Illa, illa.. Det får vi ändra på. Jag har ju som jag sa tidigare i posten ett stort intresse för konst och finns det något bättre sätt än att infria det genom innovation i datorbyggandet. Japaninspirerat motiv blir det. Hanya mask och körsbärsblom med en elementarisk bakgrund. Smaka på det en minut eller två.

Skriv i tråden, uppskatta bygget och kom med många roliga åsikter och konstruktiva ideér!

/Hannes

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1255985
October 4, 2010 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom att jag har fått en sådan under bar respons ifrån er forumiter så kommer här några bilder.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1255991
October 4, 2010 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

hatten av Hannes..
Du har lagt ner ett jävla jobb för att prata ren svenska och resultatet går knappast att klaga på. Gillar skarpt detaljerna med att du monterade isär fläktarna för att få logotyperna på rätt håll. Logiskt, men långt ifrån självklart att ta sig för. ^^

Jag är för övrigt lite grafikgalning och gillar foto, tummen upp där med! Har själv en far som är konstnär men den ådran har jag inte riktigt snappat upp, akvarellmålning på chassi är onekligen något nytt. Tar nog lite tid att vänja sig vid känner jag personligen, men jag kan vara skadad av min uppväxt bland alla akvarelltavlor. 🙂
Ser verkligen fram emot att se mer från bygget och inte minst nya alster från dig Hannes!

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1256128
October 8, 2010 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1256078 wrote: hatten av Hannes..
Du har lagt ner ett jävla jobb för att prata ren svenska och resultatet går knappast att klaga på. Gillar skarpt detaljerna med att du monterade isär fläktarna för att få logotyperna på rätt håll. Logiskt, men långt ifrån självklart att ta sig för. ^^

Jag är för övrigt lite grafikgalning och gillar foto, tummen upp där med! Har själv en far som är konstnär men den ådran har jag inte riktigt snappat upp, akvarellmålning på chassi är onekligen något nytt. Tar nog lite tid att vänja sig vid känner jag personligen, men jag kan vara skadad av min uppväxt bland alla akvarelltavlor. 🙂
Ser verkligen fram emot att se mer från bygget och inte minst nya alster från dig Hannes!

Tjenare Anton, trevligt att självaste chefsredaktören tar sig tid. Det uppskattar jag. 🙂

Min svenska är lite av en yrkesskada kan man väl säga. Jag studerar just nu till lärare och vikarierar så ofta jag kan som bildlärare. Språket följer med. 😛 Detaljer är någonting som jag lagt stor fokus på i det här bygget, och det är någonting man är tvungen till när man gör någonting av den här kalibern i ett så litet format. Allting blir synligt, finns inga vrår att gömma undan någonting.

Väldigt kul att någon som är intresserad av foto gillar mina bilder. Är en nybörjare på både fotografering och datorbyggande så det är alltid kul att få lite positiv respons. Ibland lyfter det till och med mer än konstruktiv kritik. ^^, Jag bytte faktiskt färg till Akryl, vet inte riktigt varför men råkade bli så när jag stod där och skulle köpa den. Jag har aldrig tidigare målat med akryl och är inte speciellt duktig med pensel heller (Vilken bildlärare sen 😎 ), men jag tycker att det börjar bli ganska bra ändå. Målningar på chassin är ju som du säger någonting nytt, jag har själv aldrig sett det tidigare så ja, det kräver en del tid att vänja sig vid. Men jag tycker att det är intressant att blanda konst ifrån olika världar. Många datorbyggen är rena konstverk, varför inte ha konst på datorerna? 😛

Det är ganska mycket kvar på den här målningen, jag arbetar i lager och arbetar mig uppåt. Jag har aldrig blivit lärd i hur man använder färg så jag bara gissar. Jag använder heller inte något referensmaterial utan jag utgår ifrån japanskt influerad tatueringkonst och hur de brukar se ut. Vattnet ska jag arbeta om en hel del, tycker det är lite för "worm-ish" just nu. Det ska alltså in fler detaljer, lågdagar och högdagar i den. Masken ska få lite fler skarpa linjer, de gula highlightsen är lite för "smudged" just nu. Blommorna ska få några higligts på sig och många av dem har inte fått någon gul punkt i sig. De vita bågarna som ska föreställa vind ska arbetas om lite grann också. De ska bli mer följsamma. Saker som inte tillkommit än men som ska är en ormkropp till masken. Ormsvansen ska gå runt chassit, in i den och över radiatorn. Sen ska lite fler detaljer in runt omkring det.

En del saker är kvar att göras utom målningen också, en glasskiva ska skäras till och arbetas med så den får rundade kanter och hörn, sen ska den placeras som lock/tak på chassit. Man vill ju kunna se allt som pågår i datorn samtidigt som man ser målningen utanför. Jag tror att det kan bli riktigt tufft. Jag ska även köpa plexi och täcka botten med den, slipa till den litegran så den inte är helt klar, lite frostad nästan. Sen ska det in vita dioder i den. Jag har redan nu plexi under moderkortet med dioder i, men tycker det vore tufft att ha i hela botten. Sen ska vattnet bytas ut mot klart och så tänkte jag, om jag hittar stoppa in en körsbärskvist med blad och blommor i reservoaren, en i syntetmaterial då. Ska även göra en 2.5" HDD bur/tavla i fronten som jag ska placera hårddiskarna vertikalt på. Kan nog bli tufft.

Jag ska även beställa lite smått och gått ifrån MDPC-X och byta ut alla skruvar till "buttonheads" - insektsskruv(?) och andra mer detaljdelar.

Jo, jag har ju också gjort konturer på målningen, tycker att det blev mycket bättre. Är inte helt klar med det, men det är påväg iallafall.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1256280
October 14, 2010 - 6:23 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det blir svårt att hitta tid för att snoka runt på forumet varje dag, hade varit en sak om man inte suttit med NH resterande tid av dagen men ibland måste man bara kika närmare på vad alla håller på med. Då är det kul att se så seriösa projekt 🙂

Som du säger blev det nog bättre med konturerna framhävda. Det jag är lite tveksam till är just konflikten mellan stilrenhet, som genomsyrar allt med hårdvaran och chassit i övrigt, samt den tydligt "konstnärliga" målningen på frontpanelen. Du nämnde också att du tyckte den var lite "smudged" tror du kan vara inne på något där, kan man få målningen lite klarare och mer stilren tror jag det lyfter chassit i alla fall i min mening. Det positivt är ju att det utan tvivel blir en unik burk! 🙂
Hur ser det ut annars, har du några nya projekt planerade efter detta?

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1256293
October 14, 2010 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fint projekt, personligen gillar jag udda saker så som målningen. Det är inte det första man ser i modd loggar idag. Många kanske kan köpa alla delar om montera in dem snyggt. Men kreativa saker är mer sällan.

Konturerna framhäver väldigt mycket. Att målningen blir sådär kanske beror på underlaget runt om. På en tavla man fyller ut till
kanterna så får man inte samma visuella uttryck. Just att den är kladdig på en vit och klar (blank) bakgrund förhöjer nog den känslan.
Alternativt kanske färgvalet spelar in lite med. Just den bruna för masken/demonen kanske inte är mest passande med runtliggande klara färger?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1256397
October 17, 2010 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1256367 wrote: Ja det blir svårt att hitta tid för att snoka runt på forumet varje dag, hade varit en sak om man inte suttit med NH resterande tid av dagen men ibland måste man bara kika närmare på vad alla håller på med. Då är det kul att se så seriösa projekt 🙂

Som du säger blev det nog bättre med konturerna framhävda. Det jag är lite tveksam till är just konflikten mellan stilrenhet, som genomsyrar allt med hårdvaran och chassit i övrigt, samt den tydligt "konstnärliga" målningen på frontpanelen. Du nämnde också att du tyckte den var lite "smudged" tror du kan vara inne på något där, kan man få målningen lite klarare och mer stilren tror jag det lyfter chassit i alla fall i min mening. Det positivt är ju att det utan tvivel blir en unik burk! 🙂
Hur ser det ut annars, har du några nya projekt planerade efter detta?

Jag är också tveksam till att det blir en sådan konstrast mellan stilrenheten och det originella mer konstnärligt influerade i målningen. Jag håller just nu på och målar den vänstra sidan, jag gör en ormkropp som går ifrån masken ner i vattnet och upp igen. Har tänkt att måla den över sidan, bak på chassit och sen in och över radiatorn. Jag kommer sedan skära till en glasskiva som tak på chassit så man kan se hela härligheten som pågår. Jag använder glas för att.. Tja, plexi kommer se för dator ut nu när man gått ifrån det med färgen. Att få den unik var mycket anledningen till att jag gjort den. Att jag sedan tryckt in vattenkylning, highend komponenter osv i ett NAS chassi är ju någonting som glöms bort ganska lätt nu också. Fokus ligger inte så mycket på det längre. ^^,

Jag håller på att starta upp ett projekt nu. Troligen blir det luftkylt, många på olika sidor som börjar sakna entusiastbyggda luftkylda burkar så det känns som att det ligger i tiden. Det vore också oerhört skönt att ha en dator som man enkelt kan byta lite hårdvara i och som inte behöver skötas om på samma sätt. Men såklart så har jag många roliga ideér som jag måste få in. Det blir inget plug'n play bygge om man säger så. Lian Li har faktiskt till och med gått in och sponsrat det bygget. Det tycker jag är lite häftigt. 😛 Jag slänger upp en bygglogg här på den också. Märkt att sidan finns på svenska och engelska, vilken föredrar du att jag använder? Jag uppdaterar iof mina byggen både på svenska och engelska så kan om det är intressant uppdatera dem på bägga sidor.
https://www.nordichardware.se/.....B-Skulptur

Ctrl;1256380 wrote: Fint projekt, personligen gillar jag udda saker så som målningen. Det är inte det första man ser i modd loggar idag. Många kanske kan köpa alla delar om montera in dem snyggt. Men kreativa saker är mer sällan.

Konturerna framhäver väldigt mycket. Att målningen blir sådär kanske beror på underlaget runt om. På en tavla man fyller ut till
kanterna så får man inte samma visuella uttryck. Just att den är kladdig på en vit och klar (blank) bakgrund förhöjer nog den känslan.
Alternativt kanske färgvalet spelar in lite med. Just den bruna för masken/demonen kanske inte är mest passande med runtliggande klara färger?

Oerhört glad att du gillar det. Jag gillar också när folk bygger lite mer utanför normen, tänker lite outside the box. 😛

Nej, precis. Att det är på ett chassi det målas försvårar ju allting. Det blir inte alls samma sak som att måla en tavla. Jag vill ge intrycket av att målningen är en del av bygget och inte bara ett med chassit, så jag tycker om just kontrasten det ger. Jag försöker att mörka ner färgerna runt om lite, skapa lite mer djup och lite fler högdagar också. Första gången jag använder färger i huvudtaget så det är väldigt spännande att lära sig att använda dem. 😛

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1258258
November 24, 2010 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite uppdateingar på Echo, tagna i moddingverkstaden.

W8 w00t!? Chassit blev visst tvättat.
[Image Can Not Be Found]

Och lite bling bling får den
[Image Can Not Be Found]

The power of the dremel.
[Image Can Not Be Found]

Bra tycker jag att det blev, vad tycker du?
[Image Can Not Be Found]

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1258282
November 25, 2010 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ser inte så dumt ut måste jag säga. Lite städning och fina komponenter där under så jäklar. Det är annars en svår grej det där med fönster eller inte. För mig är stilrenhet en dygd, men samtidigt är det ju närmast tragiskt att inte visa upp allt arbete som gjort på insidan. Något som också kan göras riktigt stilrent för den delen.
Blir det någon ny målning eller du skippar det?

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1258289
November 25, 2010 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1258373 wrote: Ser inte så dumt ut måste jag säga. Lite städning och fina komponenter där under så jäklar. Det är annars en svår grej det där med fönster eller inte. För mig är stilrenhet en dygd, men samtidigt är det ju närmast tragiskt att inte visa upp allt arbete som gjort på insidan. Något som också kan göras riktigt stilrent för den delen.
Blir det någon ny målning eller du skippar det?

Tjenare! Ja, det är en del putsning kvar för att få rent den i alla vrår och kanter, men det var inte så svårt att få bort. Pulverlackningen är verkligen superb och håller för att arbetas med. Inga revor i lacken trots att jag inte arbetar i något labb utan i en verkstad. 🙂 Tar nog till och med fram högtryckstvätten för det sista. Vi får se. x-D

Jag är väldigt ivrig att få i lite komponenter i den där datorn nu när plexiglaset är på plats. Har också börjat med en 3x2.5" hdd plats i fronten gjord av plexi, den sitter på plats, nu ska jag skära till för HDD'na. Stilrenhet är en dygd, det håller jag med om och jag tror att det inte är fel att visa datorns innehåll så mycket som möjligt. tycker inte att det är något fel på någon av mina komponenter rent estetiskt. 🙂

Jag skippar målning i form av målning, något litet stripe kanske hittar dit. Vi får se. Tycker den är brutal hel vit också.

Såhär långt kom målandet:
[Image Can Not Be Found]

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1258308
November 26, 2010 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ska bli spännande att se, tror också helvitt kan bli riktigt najs. Har faktiskt funderat på att köra ett vitt chassi när det är dags för uppgradering. Hade smält in bättre. 🙂
Målningen blev ju jäkligt häftig, men kanske passar bättre som just en målning, fast det blev faktiskt betydligt mer "komplett" med kroppen där på sidan också. Aja blir nog kanon detta 😉

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1258322
November 26, 2010 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1258399 wrote: Ska bli spännande att se, tror också helvitt kan bli riktigt najs. Har faktiskt funderat på att köra ett vitt chassi när det är dags för uppgradering. Hade smält in bättre. 🙂
Målningen blev ju jäkligt häftig, men kanske passar bättre som just en målning, fast det blev faktiskt betydligt mer "komplett" med kroppen där på sidan också. Aja blir nog kanon detta 😉

Ja, varför inte. Vitt är najs and on the rise. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 63
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL