March 11, 2003
Asläcker bil!
Själv skall jag köpa en 68 fastback någon gång. Min absoluta drömbil. Och aldrig i livet att jag skulle "hotta" till den till något halvfejkat GT500-stuk. 67-68 har de renaste linjerna av alla klassiska Mustanger. Att då montera spoilers och annat krafs som bryter upp det hela vore bra dumt.
May 11, 2005
Cezar wrote: Satan så roligt att se.
Häftigaste projektet hittills!Vad hade du tänkt för färg ?
Du borde sätta fläkt på kylarn, ganska vanligt att dem blir överhettade?
Är inte riktigt 100% säker på färgvalet men den kommer antagligen bli mörkgrön.
De är väldigt vanligt att dom överhettar, men den kylaren som satt på nu var en 4 radare så den fixar att kyla motorn. Men vi ska köpa en nytillverkad som ser ut som orginalet fast den kyler bättre, så slipper vi extra fläktar.
Denstor: 67orna är finare än 68orna tycker jag. Modellen är lika men det är lite småsaker som skiljer sig dom åt.
March 11, 2003
Sunnis wrote:
Denstor: 67orna är finare än 68orna tycker jag. Modellen är lika men det är lite småsaker som skiljer sig dom åt.
Njae, jag har aldrig gillat gälarna på sidorna på 67:an, men i och med att det är samma kaross egentligen, så ligger 67:an bra till på min lista.
Dock så skall det bli en 68 för mig när jag blir rik. Gärna med en 428CJ, men så rik blir jag nog aldrig...;)
August 4, 2005
May 11, 2005
Tyvärr har renoveringen stannat upp lite, skola och jobb tar tid 😕 Vi har beställt ca 65 nya fräscha delar från USA som kommer någon gång i december förhoppningsvis.
Så ha tålamod
Servern jag har laddat upp de flesta bilderna har strejkat, ska försöka ordna det på nått sätt.
Edit: Sådär. Har laddat upp lite nya bilder, har inte hänt så mycket. Men det kommer nog bli en hel del updates i december skulle jag tro.
November 6, 2005
Hmm, du köppte bilen i staterna eller? Jag har hört att det har varit flera fall där folk har fått med "svarta änkan" i importerade bilar. :/ Skulle inte rekomendera att leka med den där spindeln ivf.
Bild på svarta änkan:
[Image Can Not Be Found]
(hona till vänster och hane till höger)
Den spindeln du hade hittat ser inte helt olik ut.
Ska bli roligt att följa det här projektet.
May 11, 2005
)ExecutoR( wrote: Hmm, du köppte bilen i staterna eller? Jag har hört att det har varit flera fall där folk har fått med "svarta änkan" i importerade bilar. :/ Skulle inte rekomendera att leka med den där spindeln ivf.
Bild på svarta änkan:
[Image Can Not Be Found] (hona till vänster och hane till höger)Den spindeln du hade hittat ser inte helt olik ut.
Ska bli roligt att följa det här projektet.
okej, bilen är importerad från USA. Kanske skulle va smart o ställa ut bilen i kylan? Då lär ju inte spindlarna överleva särskilt länge.
Dom var ruskigt lika 🙂 Svarta änkan är väll världens giftigaste?
January 8, 2003
Fin bil det där.. Ungefär hur mycket mer hästar får du upp den i när du bytt insuget? Kommer ihåg tidernas bästa bilsepl till Amigan, det första hette 1963 och det andra 1969. Favoritbilen var mustang och man gjorde allt för att trimma den så bra som möjligt och snygga til den och byta delar hela tiden. Sen gav man sig ut å tävlade antingen mot pengr eller mot ägarbeviset på bilen. Just denna bilen såg exakt likadan ut som min -67a i spelet. Hade inte varit dumt å äga en sådan i verkligheten =P~ .
November 23, 2001
Dadde wrote: Fin bil det där.. Ungefär hur mycket mer hästar får du upp den i när du bytt insuget? Kommer ihåg tidernas bästa bilsepl till Amigan, det första hette 1963 och det andra 1969. Favoritbilen var mustang och man gjorde allt för att trimma den så bra som möjligt och snygga til den och byta delar hela tiden. Sen gav man sig ut å tävlade antingen mot pengr eller mot ägarbeviset på bilen. Just denna bilen såg exakt likadan ut som min -67a i spelet. Hade inte varit dumt å äga en sådan i verkligheten =P~ .
Street Rod 1 & 2, underbara minnen...
May 11, 2005
Dadde wrote: Fin bil det där.. Ungefär hur mycket mer hästar får du upp den i när du bytt insuget? Kommer ihåg tidernas bästa bilsepl till Amigan, det första hette 1963 och det andra 1969. Favoritbilen var mustang och man gjorde allt för att trimma den så bra som möjligt och snygga til den och byta delar hela tiden. Sen gav man sig ut å tävlade antingen mot pengr eller mot ägarbeviset på bilen. Just denna bilen såg exakt likadan ut som min -67a i spelet. Hade inte varit dumt å äga en sådan i verkligheten =P~ .
Tack:p vet inte exakt hur många hästar det nya insuget och förgasren ger, vi är ju inte riktigt hundra på vad det är för delar i motorn. Är ju inte så jättesugen på att skruva isär den för att kolla.
Men den är helt klart nyrenoverad och trimmad. Märks på gasrespensen, sen så går den rent utsagt jävligt mer rally än vad våran förra musse gjorde som hade 225 hästar
300 är nog inte omöjligt, vi ska bänka bilen sen när den är klar så de blir spännande och se vad den ger
March 19, 2003
Fint fint!
Kan vara en sådan därna spindel "Brown Recluse" heter den.
Ingen gullig spindel att leka med, polaren blev biten av en sådan när han var i staterna.
Började som ett myggbett och efter några dagar så svullnade det upp fint, hade han inte gått till doktorn i tid skulle han fått amputera benet.
Heh sjukhusen där är inte så billiga, tror räkningen blev 150 papp eller nått sånt.
Ni har säkert sett den där äkliga bilden när en snubbe har blivit biten i handen och det börjar som ett litet sår och blir bara värre och värre tills det ser helt sjukt förjäligt ut.
Hand bilderna "obs! magstarka bilder"
1 Guest(s)