February 24, 2004
OfflineTjena,
Ska uppgradera min nuvarande dator med diverse delar.
Tänkte posta vad jag ska köpa här och fråga er om det e bra eller bara ok grejjer. Era åsikter helt enkelt. Har en budget på 10.000kr
Följande:
Antec Case Perfomance One P180B SVART utan nätagg
HIPER Type-R Modular Red 580W ATX 2.2 Osäker..
Sapphire Radeon X1900XT 512Mb DDR3 TV-out DUAL DVI AVIVO RETAIL PCI Express
Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX Osäker..
AMD Athlon64 Venice 90nm 3800+ 2.4GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939
Zalman CNPS9500-AM2 Ultra Quiet CPU Heatpipe Cooler Osäker..
Corsair CMX1024-3200 1024Mb DDR PC3200 400MHz CAS3 with Heatsink
TherMaxTech XtFlux-GA High Performance Nanotechnology cooling paste 3.5Gram
Sammanlagt 9759:-
February 24, 2004
OfflineSuperNova wrote: Sattsa på en conroe i stället.
Ang minnet så ta 2x512MB (om du vill ha 1GB totalt). Dual Channel är att föredra, men du kanske sattsar på 2GB och tar en 1GB-sticka i taget?
Conroe.. Intel? Jag e osäker på intel.. har alltid fått för mig att dom är långsammare än AMD.?
Ang. minnet.. där sa du nått.. har ju redan 2x512, så jag får nog köpa 2x512 till tror jag.
Relaxia wrote: Tycker det se bra ut. Vissa talar om att s939 inte kommer finnas länge till. Jag vet inte.
Jasså? hmm ok.. ja ärligt talat vet jag inte vilken slot eller vilket märke som e bäst längre!
August 25, 2004
OfflineSatsa på Conroe eller s AM2.. s939 kommer inte finnas kvar länge nej.. Ska man bygga nytt bör man satsa på de som inte håller på att försvinna.. =).. jag skulle dock köra intel framöver.. Iaf tills AMD kommer med nytt.. Ska du köra 2Gb ram.. köp 1st 1gb sticka, sälj 512:orna o köp en till 1gb sticka.. Förlorar prestanda på 4x512Mb.. Annars ser de helt ok ut..
March 21, 2005
Offlinegothh wrote:
HIPER Type-R Modular Red 580W ATX 2.2 Osäker..
Jag skulle INTE det där nätagget, jag gjorde det misstaget, eller hade iof det innan jag köpte mitt P180 men ändå 😛 Det blir jättetrångt med fläkten i mitten av den nedre kammaren plus att det är helt täckt på baksidan, vilket gör att luftflödet blir väldigt dåligt. De temperaturstyrda fläktarna måste rätt ofta jobba på ganska höga varv och ljudnivån är inget vidare trevlig då.
Förklarande bild:
February 24, 2004
Offlineosen wrote:
Jag skulle INTE det där nätagget, jag gjorde det misstaget, eller hade iof det innan jag köpte mitt P180 men ändå 😛 Det blir jättetrångt med fläkten i mitten av den nedre kammaren plus att det är helt täckt på baksidan, vilket gör att luftflödet blir väldigt dåligt. De temperaturstyrda fläktarna måste rätt ofta jobba på ganska höga varv och ljudnivån är inget vidare trevlig då.Förklarande bild:
Ok.. mycke bra tips..
Har ni något tips på ett agg man ska köpa till den burken? (P180)
1 Guest(s)

Log In