September 29, 2003
OfflineFick ta hand om ett koolancechassie, som skulle åka till tippen 🙁 Tog hem det, och inspekterade det, och då slog det mig. Jag skulle bygga om min serverburk.
Serverburken består av:
Lanparty socket A moderkort
amd 1800+
256mb ddr pc3200
Tnt 2 grafik
maxtor 5gb
chiftech 350w
någon mysko cdbrännare
enlight chassie (värsta skiten jag varit med om)
och lite annat lullull.
Fick massa fina idéer, men bestämde mig för en. Först och främst, så skulle insidan och utsidan snyggas till.
Så här såg den ut:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och så här ser den ut nu (inte klar)
[Image Can Not Be Found]
Det som är gjort här, är att jag sleevade nätagget 🙂
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Tänkte att jag skulle lackera burkens insida med, och köpte lite färg 🙂
[Image Can Not Be Found]
Tänkte att jag får slänga upp lite bilder på vattenkylningen ifrån chassiet med. Förmodligen så är kylningen ganska kass, men betydligt bättre än en stockkylare... Såg även varför den blivit kastad (tanken vart trasig = slangfästena knäckta) Så jag lagade tanken, och ska testa systemet ikväll.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Hade tänkt att jag skulle plocka lite saker ifrån koolanceburken, för att "snygga" till min nuvarande burk 🙂 Har även borrat ut 4a nya fläkthål, då orginalkylningen i lådan sög. Och ska bygga om sidorna med, då den otroligt korkade och drogade killen som byggt chassiet, har gjort så att fronten måste av för att sidorna ska kunna avlägsnas. 🙁
hade tänkt att det skulle se ut typ så här, fast med ett fläkthål i fronten, och lite lulllull
[Image Can Not Be Found]
Stay tuned! kommer lackera burken nu snart, så det blir lite fler bilder idag 🙂
lite randompics bara för att jag vet att ni gillar det 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
här ser ni två av hålen som jag borrat 🙂
Update #1
grundmålat insidan nu 🙂
[Image Can Not Be Found]
Update #2
Sprejjat andra lagret nu 🙂 Så får det torka några timmar, och sen åker det ihop 🙂
[Image Can Not Be Found]
Update #3
Sprejjade den vita plastsaken i fronten med en "kromlack" (den som håller en fläkt och speaker)
[Image Can Not Be Found]
Saker som är kvar att göra, innan burken åker ihopa är följande:
#Klarlackera insidan
#Ett tonat fönster, som ska sågas ut i en "annorlunda" form + #tonas
#Lackera utsidan av burken med en svart lack, och lackera dit en #logo.
#Löda klart lcd, och fästa i fronten
#Borra fläkthål i fronten
#Fästa vattenkylningsdetaljer
#Fästa en 2cm tjock plexiskiva under lådan, tillsammans med 2 oranga neonrör.
September 29, 2003
OfflineSuperNova wrote: 2cm tjock plexiskiva med måtten som undedelen på chassit... fyyfan lär kosta FLÄSK!! över 1000-lappen?
Kostar gratis 😀 Farsan har nere på jobbet 🙂
Update! 🙂
Har varit på nätagget nu, för att det såg så tråkigt ut (cheiftech 3**w)
Ville att det skulle få ett "modernare" utséende. Ser juh lite dumt ut om man fixar allt utom det 🙂 Slevat är det redan, men jag ska kapa där lufthålen är, och fästa ett finmaskigt galler där. Kommer även pilla dit en annan fläkt, med mer kräm och ljus i 🙂 Och ett annat fläktgaller, för att slippa "sus-ljuden" som kommer ifrån orginalet.
Aja här är lite bilder 🙂 laddar dremeln över natten, sen imorrn ska det jobbas 😀
[Image Can Not Be Found]
Notera lastbilen 😀 orkade inte lyfta ner nätagget 🙂
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Hålen som kapas upp här, kommer täckas med gallret 🙂
[Image Can Not Be Found]
Här ska det kapas, så att man kan få dit ett snyggare galler 🙂
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
September 29, 2003
OfflineUpdate #5
Har kapat nätagget idag, och lagt på första lagret med färg 🙂 Blev svart färg på det, så att man får en fin kontrast 😉 Så imorrn när allt har torkat färdigt, så åker insidan ihopa 🙂
Burkens insida har blivit klarlackerad med 3 lager nu, så jag slänger upp en bild på den med 🙂 Blev mycket bättre "nyans och djup" i färgen nu 🙂
Lite bilder till er 😉
[Image Can Not Be Found]
Fläkthålet uppkapat
[Image Can Not Be Found]
Ett av hålen som ska få nät 🙂
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Stay tuned!
January 12, 2004
OfflineOMG va orange färg! 🙂 nice!
@macrus nedanför : nu gav du mig en idé! 🙂 när min flytt hemmifrån är klar ska jag bygga server/htpc som passar som prydnad på soffbordet 🙂 *ritar planer i huvudet*
risken finns väll att de försvinner till helgen i ett rus av alkohol, bensin och terpentin (eller ja, ett slag mot huvudet :P)
1 Guest(s)

Log In